י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חסר תועלת"

מתרחבת ההתנגדות לרעיון הסגר הלילי

לאחר שגם בישיבת הקבינט היום הובעה התנגדות לרעיון הסגר הלילי - כשגם הפרוייקטור החדש הפרופ' נחמן אש הבהיר כי הרעיון חסר תועלת - מבהיר הפרופ' עמית אסא: "סגר לילי הוא מיותר"

מתרחבת ההתנגדות לרעיון הסגר הלילי
מחסום משטרתי בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיותר וחסר משמעות: רעיון הסגר הלילי שתפס תאוצה בימים האחרונים, לא מעט בשל דרבונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהבהיר כי הדבר יסייע להורדת רמת התחלואה וימנע את הסגר השלישי, ירד כנראה מהפרק לאור ההתנגדות הנרחבת שהמהלך מעורר. היום הצטרף למתנגדים הפרויקטור החדש, הפרופ' נחמן אש, שהבהיר כי "סגר לילי הוא חסר משמעות". גם המשטרה הבהירה שהתוכנית, שקודמה בידי המל"ל, אינה ניתנת ליישום.

במקביל, פרסם היום הפרופ' עמית אסא, סגן מנהל בית החולים אסותא אשדוד, הודעה שבה הוא מצטרף לשוללי הרעיון ואמר כי "סגר לילי הוא מיותר וחסר משמעות אפידמיולוגית". 

לדבריו, לא תהיה כל יעילות בסגר לילי.  "בעת הזו", אומר הפרופ' אסא, "כאשר מקדם ההדבקה הגיע ל-1, נדרשות פעולות אכיפה אך באופן מושכל ועל פי מפתח דיפרנציאלי. אין היגיון שעל הציבור הרחב, שרובו שומר חוק והנחיות ייכפה סגר לילי קולקטיבי הגם שתרומתו בספק".

עם זאת, לדעתו של הפרופ' אסא, "באזורים בהם התחלואה עולה, או שקיים חשש לגביהם, יש לפעול בנחישות ממוקדת ובאכיפה מוגברת שכל כך חשובה בנקודת הזמן הזו ובמקביל למנוע הפרות של הנחיות משרד הבריאות בכל מקום בהם הן מתרחשות".

סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד