י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחפשים מגבלות

חשש: הממשלה תורה על סגירה מחודשת של בתי הכנסת

בדיון שהתקיים היום בקבינט הקורונה הוצגו נתונים שלימדו כי התחלואה מתפשטת בעיקר במקומות סגורים - בחנויות, חתונות ומקומות תפילה. מערכת החינוך הוכחה כנקיה מתחלואה. בעקבות הנתונים עולה חשש כי שוב יוטלו מגבלות על תפילות

חשש: הממשלה תורה על סגירה מחודשת של בתי הכנסת
מתפללים ברחוב בעידן הקורונה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

האם בתי הכנסת שוב בסכנת סגירה? שבועיים לאחר שבתי הכנסת החלו לפעול, אם כי במתכונת חלקית, לאחר שהותר להתפלל במקומות סגורים (עשרה איש) או לקיים מניינים במקומות פתוחים (עד 20 איש) עולה שוב החשש מפני סגירתם של בתי הכנסת. זאת, בעקבות הנתונים שהוצגו בקבינט הקורונה ולפיהם מקומות התפילה תורמים להתפשטות התחלואה.

בדיון שהתקיים היום בקבינט הקורונה ואשר נמשך על פני יותר משש שעות (אם כי הוא הסתיים ללא החלטות) הוצגו נתונים בידי המל"ל שלימדו כי סכנת ההדבקה קיימת בעיקר במקומות סגורים. החשש העיקרי הוא מפני שהות בחנויות, חתונות או מקומות תפילה. לגבי מקומות תפילה הובהר שהחשש קיים בשל ההתכנסות במקום סגור, וגם בשל אופי הפעילות, כלומר התפילה, שנעשית בדיבור בקול כשהדבר הוכח כגורם להידבקות. 

דווקא בתי הספר, בניגוד לציפיות, התבררו כנקיים מתחלואה וזאת בשל העובדה שניתן להקפיד על הפעילות הלימודית ולמנוע מצב שבו התלמידים מתערבבים מחוץ לקפסולות שנקבעו, וכן שומרים מרחק. ואכן, הנתונים מלמדים שבבתי הספר שבהם החלו הלימודים כבר לפני כשלושה שבועות, כמעט ולא אירעו מוקדי התפרצויות.

בעקבות הנתונים הללו עולה חשש כי בתי הכנסת שהחלו סוף סוף לפעול, יסגרו מחדש. גבאי באחד מבתי הכנסת הגדולים אמר היום ל'בחדרי חרדים' כי "אני מקווה שהנציגות החרדית תדע להילחם נגד סגירת בתי הכנסת. בתי הכנסת כבר היו סגורים במשך כל הקיץ, במשך כל החגים, והדבר פגע נפשית בציבור המתפללים שהתפילה בבתי הכנסת מהווה חלק בלתי נפרד מהווי חייהם. על מקבלי ההחלטות לדעת שבתי הכנסת חשובים לא פחות מאשר הפעילות המסחרית במשק, מה גם שניתן להקפיד על ביצוע נהלים שימנעו הדבקה גם כאשר בתי הכנסת יפעלו כבראשונה".

קורונה בתי כנסת סגירת בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד