כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גילו את הטרגדיה

מדענים בשבדיה קוראים לממשלה: להטיל סגר עכשיו

27 מדענים ורופאים במדינה שהנהיגה בעבר והייתה סמל עולמי ל"חיסון העדר", קוראים לממשלה: להכריז מיד על סגר כללי

מדענים בשבדיה קוראים לממשלה: להטיל סגר עכשיו
אילוסטרציה צילום: pexels

מומחים ורופאים במדינה שחתרה להגיע לחיסון עדר חרף המחיר הגבוה שהוא גובה בחיי אדם, פרסמו בימים האחרונים קריאת השכמה לממשלה לפני אסון קרוב ודורשים ממנה להטיל סגר מיידי על אזורים בהם מגפת הקורונה מתפשטת.

במכתב שנשלח לממשלה ולגורמים בכירים בשלטון ופורסם מזהירים המומחים "אנחנו במצב קריטי שאת היקפו רובנו עדיין לא קולטים. מגפת הקורונה מתאפיינת בכך שככל שהאסון מתקרב - בכמות בלתי ניתנת לניהול של מאושפזים ושל יחידות טיפול נמרץ, במספר גדל והולך של מקרי מוות – המצב נראה תקין למשך שבועיים-שלושה, ורק כשעוברים מהידבקות נשלטת למצב שאינו בר שליטה, מגלים את האסון, ואז מאוחר מדי. אלה שהולכים לחלות קשה כבר נושאים בגופם את הנגיף. שם אנחנו עכשיו וקצב ההתקדמות מפחיד!"

הם מונים את מספר החולים קשה המאושפזים בטיפול נמרץ ואת מספר המתים בימים שקדמו לפרסום המכתב וקובעים: "קצב העלייה בהדבקה הוא אקספוננציאלי, ומהגבוהים באירופה".

בהמשך הם מעלים חשש כבד מפני הסכנות שהחורף הקרוב טומן בחובו. "בקצב הנוכחי, נהיה בנתוני ההדבקה הגבוהים ביותר מאז האביב לפני סוף נובמבר. צפוי לנו חורף ארוך עם מספר רב של אנשים שנדבקים ומתים בשבדיה, ומספר גדול שנמצא בסיכון לסבול ממחלה כרונית".

הם מצטטים במכתבים דברים שכתב מומחה למחלות זיהומיות בבית חולים נחשב במדינה, הוא כתב כי "בימים האחרונים נשמעות קריאות נואשות יותר ויותר לעזרה מאנשי מקצוע בתחום הבריאות. אחיות במחלקות המטפלות בחולים קשים, במחלקות רגילות, רופאי חירום / אחיות שאין להם זמן להתאוששות ורופאי מחלות זיהומיות שמנסים להספיק לעזור בכל בית חולים בו חולי קורונה זקוקים לטיפול ובמקביל לתעדף את הטיפול בחולים קשים, בהתייעצות עם רופאים בטיפול נמרץ".

לכן הם קוראים "יש לנקוט מיד בצעדים שמפחיתים באופן קיצוני את התפשטות המגפה. עלינו להגביר את המעקב אחר התפשטות המגפה כדי לקטוע את שרשרות הדבקה, להפחית את זמני ההמתנה לבדיקה ולתוצאות הבדיקה".

אך לא די בכל אלו. המומחים דורשים "להכריז מיד על כללי סגר מחמיר ביותר, לסגור עסקים מסוימים ולהוריד את מספר האנשים להם מותר להיפגש יחד. עלינו לקחת בחשבון שמחצית מההדבקות מתרחשות על ידי אנשים ללא תסמינים, ולמנוע את המצב על ידי ביצוע בדיקות שיטתיות בקרב אנשים בסיכון".

בסיכום הם מרמזים על המחדל בטיפול במגפה בתחילת התפשטותה: "שוודיה פעלה לפי מתווה שהותווה על ידי מעטים, ומדינתנו התאפיינה באביב בהדבקה נרחבת ובשיעורי תמותה גבוהים ברמה בינלאומית. אסור לנו לחזור לשם. אתם מקבלי ההחלטות שלנו, לכם ישנה האחריות, ואתם חייבים לשאת בה!".

קורונה שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד