י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'הוא לא צריך את העצה שלי'

אובמה מכחיש כניסה לקבינט של ביידן: "אשתי תעזוב אותי"

הנשיא לשעבר ברק אובמה אומר כי אשתו מישל תעזוב אותו והיה אם יחליט להיכנס לקבינט של ג'ו ביידן | במקביל, טוען אובמה "אני אעזור לו בכל דרך"

אובמה מכחיש כניסה לקבינט של ביידן: "אשתי תעזוב אותי"
ביידן אובאמה צילום: מתוך הקמפיין

ברק אובמה הבהיר כי אין בכוונתו לקחת שום תפקיד בקבינט של ג'ו ביידן, ואמר שאם אכן יעשה אשתו כנראה תעזוב אותו.

בראיון לקידום ספר זיכרונות חדש, נשאל הנשיא לשעבר איזו עצה עשויה להיות לו לסגן הנשיא שלו לשעבר, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. "הוא לא צריך את העצה שלי. אני אעזור לו בכל דרך שאוכל עכשיו," אמר ביום ראשון לרשת CBS. "אבל אני לא מתכנן לעבוד פתאום בצוות הבית הלבן או משהו כזה".

כשהמראיינת גייל קינג לחצה עליו ושאלה האם אין אף תפקיד בקבינט שיכול להתאים לו? תגובתו הייתה חד משמעית. "יש כנראה כמה דברים שלא הייתי עושה כי מישל תעזוב אותי. היא תהיה נגד זה ותשאל אותי 'מה אתה עושה'?".

אובמה אמר את הדברים בראיון לקידום ספר חדש העונה לשם "ארץ מובטחת" שיוצא השבוע. הספר צפוי להיות רב מכר בינלאומי, ויהיה הצלחה לפחות כמו הספר של מישל אובמה מ-2018, 'Becoming'.

הצמד קיבל 65 מיליון דולר עבור הספרים, שיוצאים לאור בהוצאת 'ראנדום האוס'.

אובמה קרא לדונלד טראמפ להודות שהפסיד בבחירות בארה"ב, וקרא לו "לשים את טובת המדינה מעל האגו והאינטרס האישי שלו".

מנגד, היום טראמפ צייץ מהבית הלבן כי אין בכוונתו לעשות דבר כזה, וטען ללא הרף כי ההצבעות "מזויפות", קודמו יצא עליו בהתקפה חריפה ואמר כי מעשיו פוגעים במדינה.

"נשיא הוא עובד ציבור. הוא דייר זמני במשרד, וכשהזמן שלך חלף התפקיד שלך לשים את המדינה בראש ולחשוב מעבר לאגו שלך, ולאינטרסים שלך, ולאכזבות שלך," הוא אמר.

"העצה שלי לנשיא טראמפ היא שאם אתה רוצה בשלב מאוחר כלשהו להיזכר כמישהו ששם את המדינה במקום הראשון, הגיע הזמן שתעשה את אותו הדבר."

לשאלתו של המראיין סקוט פלי אם הוא מאמין שהנשיא צריך להודות בהפסד אמר: "בהחלט. ובכן, זאת אומרת, אני חושב שהגיע הזמן שהוא יודה בכך, זה היה צריך להיות יום אחרי הבחירות - או לכל המאוחר, יומיים אחרי הבחירות".

"כשאתה מסתכל על המספרים באופן אובייקטיבי, ג'ו ביידן ניצח בקלות. אין תרחיש בו אחת מהמדינות הללו תתהפך בדרך זו או אחרת, ובוודאי שלא תספיק כדי להפוך את תוצאת הבחירות".

ברק אובמה משיל אובמה דונאלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד