י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הפיענוח היה רשלני"

תביעה: אבחון שגוי הוביל למותה של אם לארבעה

משפחתה של אם צעירה תובעת את בית החולים 'כרמל': פיענוח שגוי וטיפול רשלני גרם למוות • בית החולים: המקרה נמצא בדיון משפטי שבמסגרתו תימסר התגובה

תביעה: אבחון שגוי הוביל למותה של אם לארבעה
אילוסטרציה צילום: pixabay

"לא נערך דיון או ישיבה": לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית נגד המרכז הרפואי כרמל ושירותי בריאות כללית, בידי בעלה וארבעת ילדיה הקטנים של אישה שמתה ב-2016 כתוצאה מניתוח לכריתת בלוטת התריס. לטענת המשפחה, אבחנה שגויה של בית החולים הובילה לביצוע ניתוח על ידי אנשי צוות לא מתאימים ולמותה של האם כתוצאה מדימום מסיבי.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אייל בן ישי ונחשפה ב'ידיעות', טוענים האלמן וארבעת ילדיו שב-2016, בשל תלונות על כאבי צוואר הקורנים לזרוע שמאל, עברה האם כמה בדיקות בבית החולים, בהן ביופסיה ובדיקת CT. בדיקה זו, נטען, פוענחה בצורה רשלנית כגוש באונה השמאלית של בלוטת התריס ועל בסיסה התקבלה ההחלטה לבצע ניתוח לכריתת הגוש.

התובעים ציינו כי "טרם הניתוח לא נערך דיון או ישיבה באשר לממצאי הבדיקה. רק לאחר הניתוח, במסגרת ועדת בדיקה של האישה, הובהר כי מדובר היה בתהליך שמקורו בכלי דם ולא בבלוטת התריס". כלומר, הפענוח שבוצע טרם הניתוח היה רשלני, לא נכון, ולא שיקף את מאפייני, מיקום וגודל הגוש.
לנוכח האבחנה בוצע ניתוח של כריתת בלוטת התריס, מבלי שהצוות המנתח מודע לממצאי ה-CT וללא התייעצות כנדרש עם מומחי כלי דם. יתר על כן, הניתוח בוצע על ידי מומחי אא״ג אף שהממצא חייב ניתוח על ידי כירורג כלי דם.

רק באוגוסט 2016, כאשר נכנסה האם לניתוח, זיהה הצוות שהגוש מלא בכלי דם. לפיכך הוזמן צוות מנתחי כלי דם לעזור בהמשך הניתוח אך הם התערבו ללא היערכות והכנה כנדרש ומבלי שעיינו בבדיקת ה-CT. "ממצא מהסוג שהתגלה בבדיקה", מדגישים בני המשפחה בתביעה, "חייב להפסיק את ההתערבות הניתוחית ולבצע צנתור, אך הצוות המשיך בניתוח תוך סיכון מוגבר של המנוחה".

עם הצטרפות מנתחי כלי הדם, בזמן ההפרדה של חלקו התחתון של הגוש החל דימום מאסיבי עז מבסיס הצוואר ולאחר תפירתו פרץ דימום עורקי מאותו אזור. ניסיונות לעצירת הדימום נעשו במקביל לפעולות החייאה. המנוחה יצאה מחדר ניתוח כשהיא מורדמת ומונשמת ולמחרת נקבע מותה.

התובעים ציינו כי בעקבות מות האם נערכה ועדת בדיקה פנימית של שירותי בריאות כללית (בעלת בית החולים). הוועדה קבעה כי הייתה רשלנות באבחנה הראשונית והצוות לא בחן באופן מספק אפשרויות נוספות, במיוחד לנוכח ביופסיות מהגוש שלא הניבו תאים שמקורם בבלוטת התריס אלא דם בלבד ולנוכח בדיקת ה-CT.

עוד נקבע הוועדה כי בעניינה של המנוחה לא נערכה הערכה מלאה באשר למצבה ולממצאי בדיקות הדימות והמעבדה. על פי הוועדה, גם במהלך הניתוח חרג הצוות מהתנהלות סבירה שכן הממצאים שהתגלו בתחילתו, עוד בטרם החל הדימום, חייבו פסק זמן והערכה מחודשת תוך שיתוף מומחי כלי דם.

התובעים הוסיפו כי גם נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות קבע שאין ספק כי היה כשל בטיפול במנוחה. כמו כן, חוות העדת הפתולוגית קבעה קשר ישיר בין הניתוח הרשלני לבין פטירת המנוחה.

הם סיפרו כי לפני הניתוח האם הייתה אישה צעירה ופעילה וטיפלה בארבעת ילדיה הקטנים, שהגדול מביניהם נכה נזקק לטיפול סיעודי צמוד.

מבית החולים כרמל נמסר בתגובה: "בית החולים מבקש להביע תנחומיו למשפחה, ומוסר כי המקרה נמצא בדיון משפטי, שבמסגרתו תימסר תגובתו".

בית חולים כרמל תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד