י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מעדיפה את אירופה

המועמדת שפוטין לא אוהב נבחרה לנשיאות

מאיה סנדו היא האישה הראשונה שהפכה למנהיגת מולדובה לאחר שזכתה בכמעט 58% מהקולות. סנדו מעדיפה קשרים הדוקים של מדינתה עם האיחוד האירופי על פניו של הנשיא הרוסי פוטין, שבעצמו התקשר לברך

המועמדת שפוטין לא אוהב נבחרה לנשיאות
ולדימיר פוטין צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

מאיה סנדו, מועמדת האופוזיציה במולדובה, התומכת באיחוד האירופי, ומתנגדת נחרצות למעורבות רוסית במולדובה, זכתה בריצה לנשיאות מולדובה עם 57.75% מהקולות, כך על פי ועדת הבחירות המרכזית במדינה.

הנשיא המכהן איגור דודון, שקיבל את הגיבוי של הקרמלין לקראת הסקר, זכה ב 42.25% מהקולות.

דודון אמר ביום שני כי הוא יודה בהפסד אם בתי המשפט לא ימצאו שום דבר בלתי הולם בתהליך ההצבעה. "אם בתי המשפט יאשרו שהכול בסדר, נקבע שהכול בסדר", אמר דודון.

המדינה עם שלושה מיליון אזרחים, נפגעה ממשברים פוליטיים רבים ותכנית הונאה בנקאית של מיליארד דולר (840 מיליון יורו) השווה כמעט 15% מהתפוקה הכלכלית השנתית שלה.

לאחר סבב ההצבעה הראשון לפני שבועיים, ברשות הבחירות הארצית נמסר כי סנדו קיבל 36.1% מהקולות, ואילו דודון זכה ל -32.6%. אך החוקה קובעת שמנצח חייב להיות עם לפחות 50 אחוז.

מולדובה נמצאת תחת העין הפקוחה של רוסיה, שרוצה שהאומה הסובייטית לשעבר תישאר בתחום ההשפעה שלה, אך הנשיאה החדשה לא מעוניינת בקשר עם הרוסים, היא מעדיפה את האיחוד האירופי. הנשיא פוטין שלח הודעת ברכה, בהודעה הוא בירך את הנשיאה וכתב כי הוא מקווה ששתי המדינות ישתפו פעולה יחד

ולדימיר פוטין מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד