י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שיש גרניט: הטבעי והעמיד

אם אתם בשלב השיפוץ או בניית הבית החדש שלכם, אתם בוודאי כבר מכירים את חשיבותם של בחירת החומרים המדויקים לבית • אם אתם בשלב השיפוץ או בניית הבית החדש שלכם, אתם בוודאי כבר מכירים את חשיבותם של בחירת החומרים המדויקים לבית

שיש גרניט: הטבעי והעמיד
מטבח צילום: Unsplash

אם אתם בשלב השיפוץ או בניית הבית החדש שלכם, אתם בוודאי כבר מכירים את חשיבותם של בחירת החומרים המדויקים לבית. חומרי הגלם שישמשו אתכם, הם אלו שיקבעו את התצורה הסופית של החלל, אבל גם את הצרכים הפרקטיים של כל אחד מהדיירים, את הנוחות ואת השגרה הביתית. אם אתם עומדים כעת בפני בחירת השיש, הנה 3 סוגים שכדאי להכיר:

גרניט הוא מינרל טבעי שנוצר במעמקי האדמה ומכיל מספר אלמנטים טבעיים שונים כמו קוורץ, מגנטיט, גארנט, אפטיט וזירקון. את הגרניט חוצבים מבטן האדמה ובעומק רב, מתוך תנאי עבודה שכוללים לחץ אטמוספרי וטמפרטורות גבוהות, כמעט בלתי אפשריות לשהייה. הגרניט זקוק לתנאים אלו על מנת להתעשר ולהתפתח, אם כי התהליך עצמו נוצר תוך כדי תזוזות של הלוחות הטקטוניים של מעטפת כדור הארץ. תנאי הייצור הללו מעמידים חומר חזק מאין כמוהו, יפהפה וייחודי.

רבים משתמשים בגרניט בתור ריצוף שיש ביתי או במשטחי השיש למטבח, דלפקים וחיפויים שונים. הוא עמיד במיוחד ואיננו נשרט או נחבל בקלות, מתאים להנחת דברים חמים ורותחים ללא הותרת סימנים והעיצוב שלו מרהיב. מכיוון שמדובר במחצב טבע, כל לוח גרניט מתקבל במראה חד פעמי כך שלעולם לא תמצאו שניים זהים למראה, אך מאותה הסיבה תוכלו למצוא מגוון עצום ורחב של סגנונות וגוונים.

אבן אוניקס – האומנותי והמקורי

אבן האוניקס היא מעין אבן חן המשתייכת למשפחת הקוורצים ומתגבשת במעמקי סלעים גדולים במשך מיליוני שנים. החציבה שלהם מגלה גם היטמעות של אבני אוניקס שנשתמרו בתוך סלעים געשיים ובמאובנים, מה שמצביע על התקיימותה עתירת השנים של האבן והחוזק הבלתי ייאמן שלה.

באוניקס נהוג להשתמש בעיקר לצרכים דקורטיביים, כמו הענקת מראה ייחודי לחדרי רחצה ושירותים, דלפקים, ריצוף שיש בבית ומשטחים שונים. אפשר לחפות איתה קירות ושולחנות, כיריים, כיורים, עמודים וגרמי מדרגות. כל אלו מתקבלים בצורה יוקרתית ומרהיבה, הודות לרמת השקיפות הגבוהה של האוניקס והאור החודר דרכה. צבעי האוניקס רבים ורובם בהירים, כשעליהם עורקים ופסים שונים בגוונים שחומים, חומים ולבנים. גם הפעם לא תמצאו לוח אחד שדומה לאחר, מכיוון שמדובר במחצב טבעי לגמרי.

שיש דקטון – האפקטיבי והמגוון

בשל העובדה שמחירי השיש הטבעי גבוהים במיוחד על אף יתרונותיהם המצוינים, פותחו מספר רב של סוגי שיש סינתטיים וביניהם שיש דקטון איכותי ומרהיב, מבית חברת דקטון הספרדית. שיש זה שואב השראה ממשטחים טבעיים כמו האוניקס, הקוורץ והגרניט ברמת הייצור ומתפתח בסביבה מבוקרת המדמה את תנאי הייצור שלהם. התוצאה המתקבלת מרהיבה ומרשימה במיוחד למראה, מציעה מאות דגמים אפשריים לבחירה לטובת שימושים רבים ושונים. שיש דקטון איכותי איננו נסדק או נשרט בקלות, על מרבית הדגמים ניתן להניח סירים רותחים ללא חשש והחומר נשמר למשך שנים רבות. כל אלו מתקיימים בחסות מחיר ידידותי יותר לתחום הבנייה והלקוחות הפרטיים ומאפשרים לכל אדם להשתמש בשיש זוהר ויוקרתי לכל שימוש שיחפוץ.

 

 

 

 

 

שיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד