י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תפנית דרמטית

לאחר שעזב במפתיע את התפקיד: ליצמן יחזור לכהן כשר הבינוי והשיכון

פחות מחודשיים אחרי שפרש במפתיע מהממשלה ועזב את משרד השיכון בשל טענות בחסידות לסגרים סלקטיביים ולא מתחשבים כלפי הציבור החרדי, מסביבתו של ליצמן מדווחים כי הוא סיכם עם רה"מ נתניהו על חזרתו לתפקיד, בצל המחלוקת בתוך הסיעה החסידית סביב איוש התפקיד

לאחר שעזב במפתיע את התפקיד: ליצמן יחזור לכהן כשר הבינוי והשיכון
יעקב ליצמן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תפנית דרמטית במערכת הפוליטית: אחרי שרק לפני מספר שבועות עזב את תפקידו כשר השיכון, לדבריו בהוראת רבו שהורה לו לצאת מהמשלה שמתכננת סגר בתקופת החגים, מודיע היום ליצמן כי הוא שב לתפקיד, בהוראת האדמו"ר מגור, בעקבות הסבך הפנים מפלגתי שנוצר עם התפטרותו של איציק כהן מש"ס שכיהן על המשבצת באופן פורמלי בלבד.

בימים האחרונים התעוררה סערה במערכת הפוליטית כחלפו הימים ולא נמצא מועמד שיחליף את איציק כהן שפרש בסוף השבוע האחרון. המועמדים שעלו על השולחן נתקלו בהתנגדות עזה מתוך סיעת יהדות התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבוקר הגיע חבר הכנסת ליצמן למעונו של האדמו"ר מגור לפגישה שנמשכה כשעה. במהלך הפגישה דן נציג גור בכנסת עם הרבי בפלונטר הפוליטי ובסופו הוחלט על חזרתו למשרד השיכון כשר - חרף הכעס על נתניהו בכל הנוגע ליחס כלפי החרדים בקורונה.

בצהריים נועד ליצמן עם ראש הממשלה והודיע לו על חזרתו לשולחן הממשלה. מסלול חזרתו: התפטרות השר איציק כהן מהממשלה, אישור הממשלה למינוי ליצמן ואישור המליאה.

כזכור, ליצמן פרש לפני כחודשיים, לדבריו בעקבות היחס של הממשלה לציבור החרדי עם הטלת סגרים סלקטיביים. בגור אמרו אז כי לא יחזרו לכהן לעולם כשרים, אלא שבשעות האחרונות נראה שהמצב השתנה.

הערב הודיעו בלשכתו של ליצמן כי בתום דיון שנערך אצל רה"מ בנימין נתניהו, סוכם על חזרתו של ח"כ יעקב ליצמן יו"ר יהדות התורה לתפקיד שר הבינוי והשיכון.

באגודת ישראל מברכים על החלטתו של ליצמן. סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר מוסרים יחדיו: "אנו מברכים על מינויו של איש אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן שימונה מחדש לתפקיד שר השיכון. אנו שמחים כי נושא הדיור יקבל את המקום הראוי לנוכח מצוקת הדיור. הצלחה במשרד השיכון היא הצלחת היהדות החרדית".

יעקב ליצמן משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד