י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יקדימו את פייזר

מודרנה מעדכנת: החיסונים יגיעו לישראל בעוד חודשיים

ענקית התרופות שדיווחה היום על יעילות גבוהה במיוחד של החיסון שהיא מפתחת, הבטיחה לספק לישראל חיסונים מיד עם תחילת היצור

מודרנה מעדכנת: החיסונים יגיעו לישראל בעוד חודשיים
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני פייזר? לאחר שחברת מודרנה דיווחה היום על יעילות גבוהה במיוחד של החיסון שהיא מפתחת, הסביר המדען הראשי של החברה פרופ' טל זקס כי מאחר ולישראל הסכמים חתומים עם החברה, הרי שהחיסונים יסופקו לה מיד עם תחילת הייצור, שצפוי להיות בינואר 2021 בכפוף לאישור הFDA.

ההודעה הזו חשובה במיוחד, שכן משמעותה היא שחיסוני מודרנה יגיעו לארץ עוד לפני החיסונים של פייזר עמה נחתם הסכם לאחר שמדינות אחרות חתמו עמה על הסכמים לאספקה לפני ישראל. נציג מודרנה הסביר כי החברה הקימה פס יצור מיוחד בשוויץ ומנות החיסון יגיעו לישראל זמן קצר אחר אישורו לשיווק. "ישראל היא מהקו הראשון של מדינות שחתמו איתנו. אנחנו נעמוד בצד שלנו של ההסכם", אמר.

על פי ההסכם שנחתם בין המדינה למודרנה תרכוש ישראל מיליון וחצי חיסונים מהחברה תמורת 230 מיליון שקלים – כמאה וחמישים שקלים לחיסון. עם זאת, לא הוברר אם מדובר במנה בודדת, או  במנה כפולה שתספיק לחיסון לאדם אחד. החיסון של פייזר למשל, יעלה 200 שקלים למנה כפולה.

יתרון חשו ב בחיסון של מודרנה על פני זה של פייזר הוא, תנאי האחזקה שלו נוחים למדי. בחברה אומרים כי החיסון יכול להחזיק עד חצי שנה בטמפרטורה של פריזר ביתי ממוצע - בתנאים של 20- מעלות, בעוד החיסון של פייזר דורש אחסנה בהקפאה עמוקה של 70-.

חיסון לקורונה חברת מודרנה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד