י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא עמד במילתו

"לא אחזור בחיים כשר": מסלול הזיגזג של ליצמן בדרך חזרה לממשלה

הפעם השתכנענו שזה סופי, שלא נראה את ליצמן סביב שולחן הממשלה. בכל הראיונות שקיים בשבועות האחרונים הוא שב ותקף את התנהלות הממשלה כמי שיושב בספסלי האופוזיציה, הצהיר כי לא ישוב לכהן עוד כשר ואף התלונן על כך שלא מאמינים לו ושואלים שוב האם זה לא זמני

"לא אחזור בחיים כשר": מסלול הזיגזג של ליצמן בדרך חזרה לממשלה
השר ליצמן במשרד השיכון צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במשך כשלושה חודשים חרך ח"כ יעקב ליצמן את ערוצי התקשורת, תקף ומנה עד כמה ההתנהלות הממשלה כושלת, תוך שהוא מצהיר בכמה הזדמנויות כי לא ישוב לעולם לכהן כשר בממשלה. אלא שהערב זיגזג ליצמן ושב לאותה ממשלה באותו הרכב, אותה נטש בזעם.

בימים ההם טרום הסגר בתקופת החגים, הזהיר ליצמן כי במקרה ויוטל סגר הוא יפרוש מהממשלה, הוא אכן עמד במילתו ועם קבלת ההחלטה להטיל סגר בימים הנוראים, הודיע על התפטרותו אך לא הסתפק בכך.

הח"כ האגודאי פתח בסבב ראיונות עם התפטרותו, כאשר הראשון היה ל'ישראל היום', בו אמר: "לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו כשהתפטרתי. אני שומע אפילו שמדברים על חברים שלי במפלגה שלא לוקחים אותי ברצינות, שצוחקים ממני, שאומרים שזה זמני, שאני אחזור. בסדר, שיגידו".

כתב 'ישראל היום' יהודה שליזנגר סירב ושאל: לא תחזור? "לא", השיב ליצמן. אך שלזינגר התעקש: כלומר, יעקב ליצמן לא יהיה עוד שר במדינת ישראל?: "לא". הודיע בנחרצות. שלזינגר הוסיף ותהה: באמת נגמר עידן ליצמן בממשלה?, וליצמן השיב: "תראה כמה פעמים אתה שואל, גם אתה לא מאמין לי".

ליצמן התנחם ואמר אז: "עשיתי המון דברים גם בלי להיות שר. אפשר לעבוד טוב מאוד גם מעמדת חבר הכנסת. בכלל, להיות שר זה משהו שקיבל אישור חד־פעמי מהרבנים. זה בדיעבד, וזה נגמר. לא אהיה שר יותר. הלכתי, וזה נגמר".

מאז עברו המון מים בנהר, בעקבות התפטרותו, נאלץ אליהו חסיד להתפטר מהכנסת כדי להחזיר את האיזון בכנסת ולהחזיר את אליהו ברוכי לכהן כחבר כנסת, ולאחר מכן הסאגה למציאת שר במקום ליצמן.

ליצמן תחילה ניסה לחזור כסגן שר, הוא פנה ל'כחול לבן' לקבל תפקיד סגן על מכסת הגוש שלהם, אך נענה בשלילה. בתגובה בישל מהלך של מינוי סגן שר האוצר איציק כהן לתפקיד שר השיכון, כשכוונתו הייתה לחזור על המשבצת שלו כסגן שר השיכון.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', השר ליצמן לא קיבל את האישור לחזור כסגן שר, ונותר כחבר כנסת, דבר שהוביל להתנהלות קשה במשרד ולפרישתו של איציק כהן ממשרד השיכון ולפלונטר הנוכחי.

בסביבתו של ליצמן הסבירו כי חזרתו של ליצמן היא ברירת מחדל משום המצב הפוליטי שלא נמצא מועמד ראוי, ולכן ניתן האישור לחזרתו לשולחן הממשלה, כמו כן הם מסבירים כי הפרויקטור שעורר את זממו של ליצמן וגרם להתפטרותו, פרופ׳ רוני גמזו גם עזב את תפקידו.

נציין כי רק בשבוע שעבר תקף ליצמן את האפשרות כי יוטל סגר בחנוכה. בראיון ל'ערוץ כנסת', אמר "הם מתכננים לעשות סגר נוסף בחנוכה".

שר השיכון משרד השיכון יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד