י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ירוק וטוב לו - אדום ונעזור לו

בני גנץ נגד החרדים: אעמוד על כך שנממש את מתווה הקנסות

שר הביטחון בני גנץ ממשיך ללכת על ראש החרדים. במסר לציבור בעקבות ההחלטות בקבינט הקורונה, אמר גנץ: "נמשיך את הסגרים ביישובים האדומים, ונקיים סגרי לילה גם בערים הכתומות. אני מתכוון לעמוד על כך שנממש את מתווה הקנסות עליו החלטנו ושעוכב בדרך" • צפו

בני גנץ נגד החרדים: אעמוד על כך שנממש את מתווה הקנסות
בני גנץ בישיבת סיעתו בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד חברי הכנסת החרדים נאבקים בכל כוחם נגד העלאת הקנסות, ויממה לאחר שפורסם כי הקנסות שכבר ניתנו למוסדות החינוך בוטלו לאחר שלא היה להן תוקף משפטי. הערב (שני) יצא שר הביטחון בני גנץ בהצהרה מיוחדת לאחר ההחלטות בקבינט הקורונה, והלך שוב על ראשי החרדים ונציגיהם בכנסת. "אעמוד על כך שמתווה הקנסות ימומש".

בפתח דבריו אמר גנץ "כפי שדרשתי, אנו חוזרים למתווה דיפרנציאלי בבחינת 'ירוק וטוב לו - אדום ונעזור לו'. לצד המלחמה בתחלואה, אנחנו חייבים גם לחשוב על ילדינו שנמצאים בבית חודשים ארוכים, ולכן כבר בשבוע הבא נפתח בערים הירוקות והצהובות את כיתות ה'-ו' ובשבוע לאחר מכן את כיתות י"א-י"ב. בהמשך נדאג גם ליתר התלמידים בחטיבות הביניים ובכיתות הנמוכות בתיכון- ט'-י'".

עוד הוסיף גנץ וקרא למורים ללכת להיבדק עוד לפני תחילת הלימודים "אני קורא לכל צוותי ההוראה, אל תחכו רגע אחד- לכו להיבדק, קחו אחריות כדי שנוכל לעמוד במשימה החינוכית, הלאומית והבריאותית. זה חשוב לכם, זה חשוב לנו".

"גם את המסחר במרכזים הפתוחים נפתח בערים הירוקות, ולאחר מכן נתחיל בפיילוט לפתיחת הקניונים בכפוף לבדיקות ולהבטחת הבריאות" אמר גנץ, וסייג  "לצד זאת, נמשיך את הסגרים ביישובים האדומים, ונקיים סגרי לילה גם בערים הכתומות".

בניגוד לעמדה החרדית הוסיף גנץ ותקף "אני מתכוון לעמוד על כך שנממש את מתווה הקנסות עליו החלטנו ושעוכב בדרך. הנחיתי את מערכת הביטחון כולה להמשיך בפעילות ולהסתער על הערים האדומות והכתומות. נסייע ככל שרק ניתן, לא נחסוך באף משאב, לא בחקירות, לא בבדיקות, לא בהסברה ובכל דבר שצריך".

"השבוע נסיים את בחינת ערכות הבדיקה המהירות שמתקיימות בארץ, אחרי שהבאנו אותן ביחד עם שר המדע, ואני מקווה שנוכל להביא בשורה גם בתחום הזה וגם בעוד טכנולוגיות שאנחנו מפתחים. עד שיגיע החיסון, וזה ייקח עוד חודשים רבים, אנחנו צריכים שאתם תלכו להיבדק, תשמרו על ההוראות ותאמרו אמת בתחקירים. רק כך נוכל להתגבר על המחלה ולפתוח את המשק ככל שניתן" אמר גנץ לסיום.

בני גנץ קורונה קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד