י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הימין יעלה ליתרון

כהן יבקש להישאר כשר; האם כחול לבן יסכימו?

אחרי חזרתו של ליצמן למשרד השיכון, השר יצחק כהן מבקש להישאר בתפקידו כשר במשרד האוצר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הדבר דרוש את הסכמת כחול לבן שכן גוש הימין יעלה ליתרון | זהו הפתרון שיציע כהן 

כהן יבקש להישאר כשר; האם כחול לבן יסכימו?
יצחק כהן מש"ס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בזמן שהממשלה מתנהלת במחלוקת, גם על תקנון ממשלה שסוכם על פריטטיות בין גוש כחול לבן לליכוד בין שרי הממשלה, יצחק כהן מש"ס שקיבל את תפקיד השר של 'יהדות התורה' ינסה להשאר בתפקיד.

הרקע: כהן ששימש כסגן שר האוצר, מונה לפני כחודש לשר השיכון, לצד תפקיד שר במשרד האוצר משום שלא נמצא מועמד לתפקיד שר השיכון, אולם בסוף השבוע שעבר הוא פרש מתפקידו.

הערב (שני) עם חזרתו הצפויה של חה"כ יעקב ליצמן למשרד השיכון כשר, אמור היה כהן להתפטר מתפקידו ולהחזיר את התקן של השר השייך לגוש הימין לידי 'יהדות התורה' ולליצמן.

אלא, שכהן צפוי לנסות להישאר בתפקיד, כשהוא מנסה בשעות האחרונות לשוחח עם בכירי 'כחול לבן', בכדי שיאפשרו לו להישאר בתפקיד לצד מינוי נוסף של ליצמן. בשלב זה לא ברור אם כחול לבן יענו לו בחיוב.

הבעיה שתהווה מכשול, היא הפריטטיות בממשלה, שכן גוש הימין יזכה ליתרון על פני 'כחול לבן', בעיקר לאחר התפטרותו של השר אסף זמיר מהממשלה, שלא מונה שר אחר במקומו.

כהן מצידו יציע כפתרון שיהיה חבר בממשלה אך ללא זכות הצבעה על החלטותיה, כך שהשוויון בין הגושים יישמר.

שר האוצר מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד