י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ממשלת החלומות

בנט צמוד לנתניהו מתמיד; הימין עם 70 מנדטים

מפלגות הימין, הליכוד וימינה, מנסים לקבע תודעה בלב הבוחרים הימניים, ובעוד הליכוד עושה הכל על מנת להוריד את ימינה לפחות בסקרים, בימינה ממשיכים להנות מסקרים מפנקים. בסקר שפורסם הערב רק 3 מנדטים מפרידים בין בנט ונתניהו • הנתונים המלאים בפנים הכתבה

בנט צמוד לנתניהו מתמיד; הימין עם 70 מנדטים
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: דוד כהן/יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מפתיע ודרמטי פורסם הערב (שני), על פי נתוני הסקר אם הבחירות לכנסת ישראל היו נערכות היום יכולות הליכוד ימינה והמפלגות החרדיות להקים לבדן קואליציה בריאה ויציבה, עם 70 מנדטים.

על פי הסקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה ו-i24newsi, הליכוד מצטמק ל-28 מנדטים, ומפלגת ימינה בראשות בנט מזנקת ל-25 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה מקבלות 9 ו-8 מנדטים בהתאמה. בסך הכל 70 מנדטים לממשלת החלומות של גוש הימין חרדים.

לפי הסקר, הסיבה שבנט מצליח להיצמד בסקרים אל ראש הממשלה נתניהו, היא חוסר שביעות הרצון ההולכת וגוברת מהתנהלותה של מפלגת השלטון בהתנהלותה במשבר הקורונה.

משתתפי הסקר נדרשו גם לשאלה ישירה, מי הכי מתאים לכהן כראש ממשלת ישראל, ובשאלת ההתאמה לתפקיד הראש, נתניהו חוזר להוביל בבטחה עם 29%, מול 19% הסבורים כי בנט הוא המתאים לשבת על כס ראש הממשלה במדינת ישראל.

ובעוד שבגוש הימין הקרבות בין הליכוד לימינה העלו את הגוש כולו ל- 70 מנדטים, בגוש מרכז השמאל נותרו הרחק מאחור עם 33 מושבים בלבד.

מפלגת "יש עתיד" של יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד מקבלת על פי הסקר רק 15 מנדטים, ובני גנץ וכחול לבן ממשיכים את הצניחה בפופולאריות ומסתפקים ב- 12 מנדטים, את גוש השמאל משלימה מר"צ עם 6 המנדטים שלה ל-33 מנדטים בלבד.

הרשימה המשותפת מקבלת 12 מנדטים, ומפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן תהיה המפלגה הקטנה ביותר בכנסת עם 5 מנדטים בלבד.

סקר מנדטים נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד