י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יישובים ערביים בסגר

אחרי ימים ללא הכרעה: אלו הן החלטות הקבינט

בתום שעות של דיונים אחרי כמה ימים ללא הכרעה בקבינט הקורונה. הצביעו השרים ואישרו שורת החלטות הכוללות הקלות נוספות למשק ולמערכת החינוך. הוחלט כי משרד הבריאות יגבש המלצות לצעדים נוספים להורדת רמת התחלואה, ויציג אותן בהקדם | שני יישובים ערביים אדומים נוספים נכנסו לסגר

אחרי ימים ללא הכרעה: אלו הן החלטות הקבינט
שוטרים במחסום צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את קבינט הקורונה, ולאחר מספר ימים של דיונים שבהם לא יצאו הנחיות חדשות, סיכם הקבינט על שורת הקלות. עם זאת, הקבינט ציין כי במקרה של עלייה משמעותית בתחלואה – יבוטלו אותן ההקלות.

הקבינט החליט להרחיב ולייעל את השימוש בהכרזה על "אזורים מוגבלים", אולם סוכם כי יקוצר פרק הזמן להכרזה על יישוב "אדום" כ"אזור מוגבל". בנוסף, תבוצע אכיפה מחמירה ובקרה קפדנית יותר גם על תנועת אנשים מהיישוב ואליו, לרבות לצרכים חיוניים. כמו כן סוכם להגדיל את הסיוע ובמקביל להטיל הגבלות גם על יישובים "כתומים". בין השאר יקודם סגר לילי ביישובים כתומים (בנוסף ליישובים אדומים).

עוד סוכם בישיבת הקבינט להחמיר את הקנסות על מפירי הנחיות הבריאות, בדגש על התקהלויות מכל סוג - ולהשלים את הליכי החקיקה, ובמקביל להתנות את העבודה בתחומים מסויימים (בדגש על עבודה עם קהל) בקיום בדיקות תדירות.

ביום ג', 24 בנובמבר, מערכת החינוך תחדש את הלימודים הפרונטאליים בישובים "ירוקים" ו"צהובים" בכיתות ה'-ו' וכעבור שבוע יפתחו כיתות י"א-י"ב. זאת בתנאי שתבוצע שליטה ובקרה ע"י משל"ט משרד החינוך לאיתור מהיר של נדבקים/ מגעים וקטיעת שרשראות הדבקה. במקביל יקודמו נהלים שיאפשרו בדיקת הצוותים החינוכיים וקביעת שגרה מחייבת לקיום בדיקות.

כפי שכבר דווח מוקדם יותר, העיר אילת ואזור התיירות בים המלח יורשו לקיים שגרת פעילות מיוחדת שתאפשר הפעלת מלונות ותיירות בהתאם לתכנית "איים ירוקים לתיירות".

מרכזי הקניות הפתוחים (כגון "ביג") יפתחו החל מיום ממחר, ג', ובהתאם לתנאים שנקבעו לחנויות הרחוב. נציגי משרד הבריאות יחד עם נציגים ממשרדי האוצר והכלכלה, וכן נציגי הקניונים, יגבשו מתכונת לפתיחה מצומצמת ניסיונית ("פיילוט") שתאפשר פיקוח אפקטיבי על מילוי הנחיות הבריאות וצמצום מגעים והתקהלויות. הניסוי יבחן גם את השווקים. בכפוף להצלחת הפיילוט ולרמת התחלואה הכללית יוחלט על מועד פתיחת הקניונים.

בנוסף, הוחלט כי משרד הבריאות יגבש המלצות לצעדים נוספים להורדת רמת התחלואה, ויציג אותן בהקדם.

בתוך כך, ועדת השרים לאזור מוגבל הכריזה על קלנסווה ואכסאל כיישובים "אדומים". ההגבלות באזורים אלה ייכנסו לתוקפן ממחר בשעה 08:00 ועד ליום ראשון, 22 בנובמבר בשעה 08:00. עוד החליטה הוועדה, לפי הודעת משרד הבריאות, להאריך את הסגר שהוטל על הכפר בוקעאתא עד ליום ראשון.

קורונה בנימין נתניהו משרד הבריאות סגר עיר אדומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד