ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גם החליפי יקבל

כך נערך נתניהו ליום שאחרי: אבטחה מלאה לתקופה כפולה

ראש הממשלה נתניהו שעל פי ההסכם בינו לבין יושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ, יפנה את מקומו ויהפוך ל'ראש הממשלה החליפי' נערך כבר עכשיו ליום שאחרי. על פי הדיווחים, נתניהו כבר מארגן את סידורי האבטחה לו ולבני משפחתו, גם למקרה שיסיים את דרכו הפוליטית כ'חליפי'

כך נערך נתניהו ליום שאחרי: אבטחה מלאה לתקופה כפולה
נתניהו עם מאבטחיו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מידי פעם צפה ועולה סוגיית הגבלת כהונתו של ראש הממשלה בישראל, ובעוד במדינות רבות ישנה הגבלה כלשהי על מספר הקדנציות שמועמד יכול לכהן ברצף, לדוגמא בארצות הברית כהונתו של הנשיא מוגבלת לשתי קדנציות, במדינת בישראל אין הגבלה.

בנימין נתניהו מנצל את חוסר ההגבלה, ומכהן כבר שנים ארוכות בתפקיד, ולא אחת הופצו שמועות כי קדנציה זו ואחרת של נתניהו היא האחרונה בהחלט, בתוך כך פרסמה הכתבת המדינית של 'כאן 11' גילי כהן, כי נתניהו אכן החל להיערך ליום שאחרי.

על פי הדיווח, ראש הממשלה דורש לקבל אבטחה מלאה לאחר תום כהונתו, למשך תקופה של לא פחות מ-20 שנה, ובכך להכפיל את תקופת האבטחה בת 10 השנים הניתנת כיום לראשי ממשלה לשעבר.

בבסיס הדרישה מבקש נתניהו כי מי שכיהן יותר משתי קדנציות יקבל תקופה כפולה של אבטחה וכן אבטחה לילדי ראש הממשלה.

על פי הדיווחים, נתניהו התייחס בדרישתו גם להארכת תקופת האבטחה לראש הממשלה החלופי וילדיו, כאשר כזכור על פי ההסכם בינו לבין בני גנץ בעוד כשנה יתחלפו השניים בתפקיד, ונתניהו יהיה ה'חליפי'.

יצוין כי כבר בעת חתימת ההסכם בין הליכוד לכחול לבן, טענו הפרשנים כי כל מטרת ההסכם - באם אכן היא תתממש בסוף - היא, להוות מסלול יציאה נח וקל לנתניהו מהפוליטיקה תוך הגנה משפטית בעודו מכהן כראש ממשלה, ועל פי דיווח זה מסתבר שגם הגנה פיזית.

במשרד ראש הממשלה הכחישו את הדיווח ומסרו‏: לראש הממשלה אין שום קשר או מעורבות כלשהי בשיקולי האבטחה וזו נקבעת על פי הגורמים הביטחוניים המקצועיים.

אבטחת אישים ראש הממשלה בנימין נתניהו בית ראש הממשלה מעון ראש הממשלה ראש ממשלה חליפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד