י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא הגשים את חלומו

הסכסוך הפנימי גבה קרבן יהודי ראשון בן 36

הסכסוך באתיופיה גבה את הקורבן היהודי הראשון שהמתין 24 שנה לעלות לישראל. הקרבן, צעיר בן ה-36 שנורה למוות באזור הגבול אמארה-טיגריי. הותיר אחריו אשה ובת בגיל 4. סבתו בת ה-84 מתגוררת כמעט לבדה בקרית גת

הסכסוך הפנימי גבה קרבן יהודי ראשון בן 36
אילוסטרציה צילום: unsplash

הקרב הגובר בין ממשלת אתיופיה הרשמית, למנהיגי מחוז טיגריי בצפון במדינה, הביא למותו של חבר הקהילה היהודית, גירמיו גטה ז"ל, בן ה-36.

גטה, שהמתין עם משפחתו לעלות לישראל במשך 24 שנה, הותיר אחריו אישה וביתם בת הארבע. כך מדווח האתר Times of Israel.

הוא התגייס לצבא כדי להרוויח כסף עבור אמו ואחיו העניים, שעזבו את כפרם כדי להיות קרוב למרכז הקהילה היהודית בעיר גונדר, שם המתינו לאפשרות לעלות לישראל ולהתאחד עם סבתו של גטה, בת ה-84 המתגוררת בקרית גת, ישראל.

גטה לקח חופשה מהצבא, חזר למשפחה בגונדר, ואז עזב לאזור הגבול בין טיגרא לאמהרה, כדי לבצע עבודות חקלאיות עונתיות. בזמן שעבד על טרקטור, הוא גם היה אחראי מטעם הצבא על כמות נשק קטנה.

לדברי בן דודו, מרקצ'ו וולדי, בן ה-27, הלומד במכללה בסמוך לעיר אשדוד, גטה קיבל פקודה להצטרף לאחרים מהמחוז בכדי לסייע בהגנה על אזור הגבול מפני פלישות של האויב.

"האויב נכנסו לאזור בו עבד", סיפר וולדי. "הם ירו יריות רבות לעבר חיילים ואזרחים, כולל גטה, הוא נפטר מפצעיו ביום חמישי בבוקר".

ביום שישי בלילה שיגרו ארגון TPLF רקטות לשני שדות תעופה באמהרה, אחת מהן משרתת את העיר גונדר, בה ממוקמים רוב האתיופים הממתינים להגיע לישראל.

"המצב במחנה גונדר הוא ממש חמור", מספר וולדי ל-Times of Israel. "דיברתי עם אחי שם אתמול. הרקטה שנפלה על שדה התעופה יצרה מתח רב ואנשים מפחדים שמשהו יפגע גם בהם. המורדים נלחמים קשות והם איימו לירות רקטות נוספות לעבר גונדר. הרבה צעירים יוצאי אתיופיה נהרגים, וחלקם חוששים שממשלת אתיופיה תורה על גיוס כללי שיכלול צעירים שמחכים לעלות לישראל".

על פי נתוני הסוכנות היהודית. כ-8,000 עד 9,000 נותרו באתיופיה, בגונדר ובאדיס אבבה.

אתיופיה יהודי אתיופיה קרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד