י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מרוויח יותר משר"

בדיון בכנסת נחשף: אלה שיאני השכר ב'חינוך העצמאי'

מסמך שהגיע לשולחן הדיונים בוועדת הכספים חשף את נתוני שיאני השכר ברשת ה'חינוך העצמאי' | חה"כ מיקי לוי: "תארגנו לי עבודה שם". גפני: "זה מעניין אותי, מתחייב לבדוק" | צפו

בדיון בכנסת נחשף: אלה שיאני השכר ב'חינוך העצמאי'
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שינוי נהלים בוועדת הכספים בכל הנוגע לאישור עמותות בסעיף 46 מחייב גם שיקוף בהתנהלות העמותות והעברת דו״ח מסודר שעולה על שולחן ועדת הכספים, ובכך נחשף אתמול גם המסמך הבא.

במהלך דיון בוועדה בו אושרו 111 עמותות לעניין סעיף 46 לחוק העמותות, נחשפה רשימת שיאני השכר ברשת 'החינוך העצמאי' שעומד מאחורי עשרות תלמודי התורה ובתי הספר במגזר החרדי.

כך מהמסך המתפרסם כאן עולה רשימת שיאני השכר בחינוך העצמאי, שלושה מנהלים, מנכ״ל ומנהל מחלקת השכר שמרוויחים מידי שנה מאות אלפי שקלים על עבודתם.

מהמסמך עולה כי מנהל מרוויח שיא של שכר, ובהיקף משרה של 100% ו12 חודשים בשנה הוא מרוויח מידי שנה ₪628,102 , מנהל נוסף בהיקף זהה מרוויח 575,570 ₪, על פי הדו״ח שהוצג לכנסת, מנכ"ל רשת החינוך העצמאי מרוויח מידי שנה 484,343 ₪, מנהלת בעמותה מרוויחה 475,656 ₪, ומנהל מחלקת שכר מרוויח 467,435₪ בשנה.

בדיון אתמול בו הוצגו הנתונים בפני חברי ועדת הכספים, נציג 'יש עתיד' בוועדה חבר הכנסת מיקי לוי התייחס לנתונים שהציג השר, "הוא מרוויח יותר משר", הוא הופתע, "זה כסף מדינה. המנהל מרוויח 628,000 בשנה, עכשיו תראה כמה מנהלים יש שם". תוך שהוא מונה את המספרים.

לוי הוסיף ואמר בהומור כי אולי הוא יעזוב את הכנסת לטובת עבודה בחינוך העצמאי, "אתם יכולים לסדר לי עבודה שם?", הוא שאל, הדיון בנושא תם כאשר היו"ר חבר הכנסת משה גפני התחייב בפניו: "אני מבטיח לך לבדוק את זה, זה מעניין גם אותי".

נתוני השכר ב'חינוך העצמאי'

מיקי לוי משה גפני חינוך העצמאי שכר גבוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד