י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יוכיח רמות גבוהות של יעילות"

פרופ' רוטשטיין: "נגייס מתנדבים לחיסון הרוסי בישראל"

בעוד בישראל נמשך שלב הניסוי עם החיסון המפותח בידי המכון הביולוגי, הפרופ' רוטשטיין מנכ"ל 'הדסה' ממשיך להביע אמון בחיסון הרוסי: "נשמח להרחיב את הניסוי בישראל"  

פרופ' רוטשטיין: "נגייס מתנדבים לחיסון הרוסי בישראל"
פרופ' זאב רוטשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תמיכה מפתיעה: בעוד בעולם מתמקדות הכותרות בניסויים המוצלחים של 'פייזר' ולאחר מכן 'מודרנה' - שנראה כי החיסון מתוצרתה נתפס כמוצלח יותר אף משל 'פייזר' - ועל אף שבארץ נמשכים הניסויים עם החיסון המפתוח בידי המכון הביולוגי, מביע מנכ"ל  בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, אמון דווקא בחיסון המפותח ברוסיה ואשר משום מה לא זוכה להתייחסות בעולם. לדבריו, "נוכל להרחיב את הניסוי גם בישראל".

בארץ נמשכים במרץ המאמצים להרחבת הניסוי המפותח בידי המכון הביולוגי, כשר השבוע צפויים להצטרף עוד חמישה בתי חולים לשני בתי החולים הגדולים, 'שיבא' ו'הדסה', בהם בוצע החיסון עד כה. במהלך השבוע הקרוב אמורים להתחסן עוד כמאה נסיינים ישראלים, שיצטרפו לכ40 הנסיינים שניסו עד כה את החיסון.

אך דווקא מנכ"ל בית החולים 'הדסה' מפתיע עם התמיכה שהוא מספק לחיסון המיוצר ברוסיה, וזאת למרות שרבים מפקפקים בחיסון ובעיקר מתקשים להביע אמון בממשלת רוסיה שתספק נתונים אמינים בנוגע לבטיחותו. רוטשטיין, שמעורב בייצור החיסון הרוסי באמצעות שלוחת 'הדסה' ברוסיה, כבר הבהיר בעבר כי הוא סבור שהחיסון הרוסי יוכח כמוצלח, והיום הוא אמר שוב, בריאיון לכלי תקשורת רוסי, כי הוא סבור שהחיסון הרוסי יוכיח רמות גבוהות של יעילות, לא פחות מאלו של פייזר ומודרנה. הוא אף הוסיף כי "אנחנו יכולים להרחיב את השלב השלישי, ולגייס מתנדבים כאן בישראל".

עם זאת, על אף הצהרתו ונכונותו של מנכ"ל בית החולים הישראלי, לא בטוח שברוסיה יאמצו את ההצעה ולו בשל הסיבה שישראל, אחרי הכול, היא מדינה קטנה שבשל היקף אוכלוסייתה קשה לבצע בה את הניסוי. גם הניסוי בחיסון הישראלי אמור להימשך בעוד כחודש בידי כ30,000 נסיינים, אם כי הניסוי יבוצע בחו"ל ולא בארץ.

 

חיסון לקורונה זאב רוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד