י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ניתן לראות תוצאות בשטח"

המלחמה בתורים בנתב"ג: טפסי הבריאות והבידוד יקוצרו

בוועדה לפניות הציבור הוחלט היום כי בקרוב יאוחדו שני הטפסים שהנכנסים לארץ נדרשים למלא לכדי טופס אחד, בו הם מצהירים על כניסה לבידוד ועל מצבם הבריאותי

המלחמה בתורים בנתב"ג: טפסי הבריאות והבידוד יקוצרו
נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל רשות ההגירה והאוכלוסין הגיע הבוקר לוועדה מיוחדת לפניות הציבור להציג את דו"ח רשות האוכלוסין וההגירה לשנת 2019-2020. עו"ד חן וונדרסמן ממשרד הבריאות ואמנון שמואלי, ראש אשכול ברשות האוכלוסין וההגירה, הודיעו כי בקרוב יאוחדו שני הטפסים שהנכנסים לארץ נדרשים למלא לכדי טופס אחד, בו הם מצהירים על כניסה לבידוד ועל מצבם הבריאותי. הדבר יסייע בקיצור התורים ויחסוך זמן תשאול לפקידי רשות האוכלוסין וההגירה המקבלים את פניהם.

ח"כ יעקב טסלר אמר כי ניכרת ההשקעה בטיפול בפניות הציבור ברשות האוכלוסין וההגירה. לדבריו, "כשפועלים נכון ויש חשיבה על ייעול ושיפור ניתן לראות תוצאות בשטח. מעבר לטיפול הפרטני בתלונות, רואים את ההשפעה על התנהלות הארגון והחתירה למצוינות".

היו"ר טסלר בירך על איחוד שני הטפסים לכדי טופס אחד. "בסיור שקיימנו בנתב"ג נחשפנו לכך שנכנסים רבים לארץ שוכחים למלא טופס אחד ומקשים על פקידי ההגירה בנמל התעופה. מילוי טופס אחוד יקל על כולם ויפתור את בעיית התורים".

פרופ' מור יוסף הסביר כי תחומי הפעילות של רשות האוכלוסין וההגירה ממשיכים להתבצע גם בתקופת הקורונה. "חוק השבות מגדיר את מדיניות ההגירה לישראל ואנחנו בתפקידנו שומרים על זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל, כאשר המתח בין היהודית לדמוקרטית נמצא יום יום בשטח". הוא ציין כי בתקופת הקורונה הרשות המשיכה לתת שירות כרגיל בפעילות מלאה, וכי הרשות מתכננת טרנספורמציה דיגיטלית כדי לייצר זרימת מידע קלה.

פרופ' מור יוסף סקר בין היתר, את פעילויות הרשות בתקופת הקורונה כגון הארכת אשרות לתיירים, הוצאת ת.ז לאזרחים כדי שיוכלו לקבל שירות מהביטוח הלאומי, שמירה על רציפות תפקודית של המשק ומתן אישורי כניסה לבעלי תפקידים מחברות העוסקות בתחומי בריאות מחו"ל, מתן אפשרות כניסה לארץ לצעירים בתוכניות חינוכיות שונות ועוד ועוד.

נתב"ג פניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד