ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"איים ירוקים"

בטבריה האשימו את ועדת החוקה; אשר השיב במתקפה

בטבריה זועמים על ועדת החוקה והעומד בראשה יעקב אשר בהעלמות מהעיר טבריה במסגרת המתווה "איים ירוקים" לתיירות. "לוועדה לא אכפת מהעיר טבריה ומתושביה" • ח"כ אשר הגיב במתקפה משלו

בטבריה האשימו את ועדת החוקה; אשר השיב במתקפה
יעקב אשר בועדת החוקה צילום: באדיבות המצלם

הכנסת סערה בשבוע שעבר סביב חוק ה'איים הירוקים' ובוועדת החוקה מלבד הכנסת סעיף "ה"מחלימים" של היו"ר יעקב אשר, ניסו להוסיף גם אפשרות להכללת ערים נוספות מלבד ים המלח ואילת ברשימת האיים, כאשר בתגובה לתמיכת יהדות התורה בשינויים הסיר שר הבריאות את החוק מסדר יומה של הכנסת. כעת עם חקיקת החוק מתנהל קרב מכתבים בין יושב ראש הוועדה הממונה של טבריה בועז יוסף, ליושב ראש ועדת החוקה יעקב אשר סביב הדרמה והחוק שאושר בלא שהעיר טבריה, אף היא מוקד תיירות, כלולה בהקלות.

במכתב ששיגר יוסף ליו"ר ועדת החוקה הוא פתח "אבקש להביא בפניך את אכזבתם וכעסם של תושבי העיר טבריה ושל בתי המלון בטבריה על ההחלטה להעלים את טבריה מהחוק איי תיירות ירוקים, לדאבוני הרב". לטענתו, "הרושם הוא שהשתמשו בטבריה כקלף מיקוח מול משרד הבריאות ומראש לא הייתה כל כוונה לאשר את טבריה בחוק זה".

"מן הראוי היה להעמיד קריטריונים מקצועיים בריאותיים וכל רשות שהיית עומדת בהם הייתה זכאית לאפשר פתיחת בתי המלון", הציע יו"ר הוועדה הממונה, שמלין על כך שהחוק מסייע רק לאילת ולים המלח ולא לטבריה. "ברצוני להבהיר, אין כל הבדל בין בתי מלון של אילת לבין בתי המלון של טבריה מבחינת מיקום ויצירת תנאים לאי תיירות", תקף.

את מכתבו הוא סיים במתקפה שמופנית לכיוונו של ח"כ יעקב אשר: "העיר טבריה, הינה בראש ובראשונה עיר תיירות ונשענת על תיירות בלבד. סגירת בתי המלון לתקופה ארוכה גרמה לקריסה כלכלית של העיר והביאה למצוקה כלכלית של התושבים בעיר". הוא מדגיש כי "הסאגה הפוליטית שנוצרה סביב החוק אכזבה את תושבי העיר ונראה כי לוועדה לא אכפת מהעיר טבריה ומתושביה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בישיבת הסיעה של יהדות התורה ביום שני השבוע, העלה חה"כ גפני את הנושא והתרעם על המכתב של בועז יוסף בו בחר להאשים דווקא את מי שלחמו למען העיר טבריה. בעקבות כך שיגר חבר הכנסת יעקב אשר מכתב תגובה חריף בו הביא את השתלשלות השלבים בין היוזמה ועד לשינוי.

לטענת חבר הכנסת יעקב אשר, "כבר במהלך הישיבה הראשונה בוועדה שדנה בהצע"ח הממשלתית העליתי את הדרישה העקרונית שמכיוון ומדובר בחקיקה ראשית, לא יהיה נכון להחיל אותה רק על אילת ואזור ים המלח, אלא יש לנסח את החוק כך שיאפשר לממשלה לבחון עוד רשויות שיציגו מתווה להפעלת 'אי ירוק' בהתאם לאותן התניות וקריטריונים שקבע משרד הבריאות. דרישה זו זכתה לתמיכת כל חברי הוועדה, חברי קואליציה ואופוזיציה כאחד".

"ביום ג' ט"ז בחשוון (3.11) במהלכם של ימי הדיונים בוועדת החוקה מונית ליו"ר הוועדה הממונה בטבריה, כאשר למחרת אותו היום אישרה הוועדה את החוק לאחר שביצעה בו מספר תיקונים חשובים, לרבות התיקון שמחייב את הממשלה לבחון ערים נוספות ובכללם טבריה. למרות הסתייגויות משרד הבריאות בנושא זה, הצעת החוק אושרה פה אחד בוועדת החוקה עם התיקונים שקבעה הוועדה". מציין אשר.

אשר אף עוקץ את חוסר פעילותו של בועז יוסף ומציין את אי תמיכתה של סיעת ש"ס במהלך, "למרבה הפלא מעת היכנסך לתפקיד לא נעשתה כל פעילות או פניה מטעמך לוועדת החוקה בעניין החוק, ביום שני כ"ב בחשון (9.11) ולקראת העלאת הצעת החוק לאישור בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, פניתי אני מיוזמתי אליך וביקשתי שתדבר עם שר הפנים ויו"ר ש"ס חה"כ הרב אריה דרעי כדי שיפעל מול שר הבריאות שיסיר את הסתייגויותיו ויאפשר את אישור החוק במליאה בנוסח הוועדה והודעת לי כי טיפלת בעניין".

עוד מבהיר אשר כי "באותו ערב הצביעה כל סיעת יהדות התורה יחד עם האופוזיציה נגד הסתייגות משרד הבריאות שהתנגדה להכללת האפשרות לערים נוספות. לצערי יתר הסיעות הצביעו בעד עמדת משרד הבריאות. ולמרות זאת תוצאות ההצבעה היו: 49 נגד ההסתייגות ובעד הכללת ערים נוספות, ו-46 בעד עמדת משרד הבריאות. בתגובה לתוצאות ההצבעה מיהר שר הבריאות ומשך את הצעת החוק הממשלתית. אין לי ספק כי לו היית משכיל לגייס את תמיכתן של סיעות נוספות כפי שהצעתי לך משרד הבריאות היה מגיע להסכמות בשולחן המו"מ ולא נוקט בצעד קיצוני של משיכת החוק".

אשר טוען כי "למרות הכול, מיד למחרת אישרה הועדה מחדש את הצעת החוק בוועדה ובמליאה בקריאה ראשונה ולבקשת ראה"מ נפגשתי עם שר הבריאות והשר המקשר דודי אמסלם כדי להגיע לנוסח מוסכם, אך לצערי משרד הבריאות התעקש ללא פשרות להוריד את הסעיף המחייב את הממשלה לבחון ערים נוספות.

בהתייעצות שקיימתי עם ראשי הסיעות החרדיות, הרב יעקב ליצמן, הרב משה גפני, והרב אריה דרעי, הוחלט על דעת כולם כי אסור לעכב את אישור החוק ולפגוע בתושבי אילת ובנושא זה עלינו להתגמש".

עוד מוסיף חה"כ אשר למתקפה שהוא כותב לראש הוועדה הממונה, "צר לי על האי דיוקים והטענות הבלתי נכונות שהועלו במכתבך ובפרט שלו היית משכיל לטפל בעניין בזמן, יתכן והיינו מצליחים במאבקנו להכללת העיר טבריה בהצעת החוק. כפי שהודעתי בסיום דיוני הוועדה בנושא, אומר גם לך, שבאם קבינט הקורונה יחליט לצרף את העיר טבריה למתווה, הוועדה בראשותי תציב זאת בראש סדר העדיפויות ותקדם את החקיקה במהירות האפשרית".

טבריה יעקב אשר ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד