י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למען השלום וכבודה של מלכות

בוועד חסידי סאדיגורה מודיעים: ניסינו לעשות הכול - כולל ויתורים

לאחר דיונים וניסיונות להגיע לפשרה שתמנע את ביזיון משפחת מלוכת סאדיגורה, מודיעים בחסידות כי הם ניסו לעשות הכול למען השלום. בוועד מודיעים כי "הכול יוכרע כדרכם של יהודים יראים וכדת של תורה בדין תורה לפני בית דין חשוב" • המכתב המלא כאן בפרסום ראשון 

בוועד חסידי סאדיגורה מודיעים: ניסינו לעשות הכול - כולל ויתורים
בית המדרש של חסידי סאידורה צילום: שוקי לרר

מאז הסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל בחודש אב, היו מי שניסו לערער על צוואתו של הרבי המנוח בה כתב כי הוא מוריש את החסידות לבנו החמישי והצעיר שהוכתר על ידי מאות החסידים שקיבלו את הנהגתו.

היו כאמור מי שניסו לערער על הצוואה, ובתקופה האחרונה היו גורמים שניסו להגיע לפשרה במחלוקת, שתמנע את ביזיון המשפחה והחסידות.

היום (שלישי), מודיעים בחצר חסידות סאדיגורה במייל הרשמי ששיגרו לחסידים כי לאחר שהשקיעו מאמצים מרובים הכול היה לשווא וכל הדיונים יהיו מעתה בדין תורה.

תחת הכותרת "אל קהל אנשי שלומנו היקרים והנאמנים הי"ו בכל אתר ואתר" מודיעים ועד חסידי סאדיגורה, "הננו בזה להודיע לקהל אנ"ש היקרים קושט דברי אמת, כי מאז נסתלק מעמנו בסערה השמימה עטרת ראשנו ותפארתנו מרן אדמו"ר הקוה"ט זיע"א הכ"מ, פעלנו בכל מאי דאפשר ועוד יותר מכך, למען כבוד המשפחה הרוממה שיחי' לאוי"ט בכדי להגיע להסכמות מקובלות, ובלבד שיהיו באופן שישקף את רצון קדשו של רבינו אדמו"ר הקוה"ט זיע"א כפי שבא לידי ביטוי בצוואה הק'".

בוועד מגוללים את השתלשלות העניינים: "והנה למרות שהשקענו מאמצים רבים ושעות רבות אין ספור בניסיונות להגיע לעמק השווה, תוך הצעות מרחיקות לכת מצדנו, נוכחנו לראות כי כל מאמצינו המרובים הינם לשווא, ולפי המצב כעת לדאבון לבנו אין רצון כלל וכלל מצד הנוגעים בדבר להגיע לכך, וכל מגמתם אך לפגוע בזיכרון שם קדשו של רבינו אדמו"ר הקוה"ט זיע"א, לנסות שוב ושוב לשפר עמדות ולהוסיף עוד ועוד דרישות, ולהרוויח זמן כדי לדחות דיונים מסודרים בבית דין, ואין שום נכונות וכוונה מצדם להכיר ולהבין כי קיימת צוואה ברורה הקובעת בבהירות את הדברים, ואף שמצדנו היינו נכונים לעשות ויתורים למען גודל השלום וכבודה של מלכות, נוכחנו כי אין גבול לדרישות ולתביעות המתעוררות חדשות לבקרים והמרחיקות אותנו מאד מרוח בקשת קדשו של רבינו אדמו"ר הקוה"ט זיע"א בצוואתו הברורה".

"משכך הם פני הדברים", נכתב לחסידים, "נאלצים אנו להודיע בצער רב, כי לא נמשיך בהתדיינויות סרק מיותרות, ולא נקיים מכאן והלאה כל מו"מ, ומעתה ככל שירצו לדון בזה, אזי הם יוכרעו כדרכם של יהודים יראים ושלמים וכדת של תורה בדין תורה לפני בית דין חשוב, שם נציע את דברינו בכבוד הראוי והאמת תתברר לעיני כל ונקיים את צוואת מרן אדמו"ר הקוה"ט זיע"א ככתבה וכלשונה, ולא כדרך הצד שבחר לו לפעול במסתרים באמצעות הודעות אנונימיות שקריות ומרושעות המופצות ללא הרף בצורה נלוזה".

לסיום כותבים בחסידות: "וכפי שנהגנו עד עתה נוסיף בשתיקתנו, וגם מכאן והלאה לא נגיב על כל דברי בלע שפורסמו ברבים, ובכך נזכה להבטחת חז"ל "הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו". חזקה על בני ישראל הנאמנים היודעים נאמנה הצדק עם מי ודרכנו הנכוחה תצלח ויהי נועם ה' אלקינו עלינו באחוז בדרכו הטהורה והנקייה של רבינו אדמו"ר הקוה"ט זיע"א ולמעלה בקודש".

המכתב מסתיים, "בברכת האמת והשלום אהבו, ועד חסידי סאדיגורה עליו חתומים: הרב אלימלך שפירא, הרב יששכר קנול, הרב יחזקאל טירהויז, הרבי משה ביכלר, הרב חיים בנימין ברנדויין, הרב אברהם יעקב זילברשלג והרב מרדכי שלמה כהן."

חסידות סאדיגורה הרבי מסאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד