י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחוץ למחלקת הקורונה

הדו"ח מעלה חשש: רופאים נדבקו בקורונה מיולדות

זה לא קורה במחלקות הקורונה, שם הרופאים מוגנים, אך במחלקות אחרות התברר כי רופאים נדבקים מחולים ללא סימפטומים | עלייה של לפחות ב-50% במצוקה הנפשית של הורים לפגים וילודים; על כך שאמהות הופרדו מהתינוקות

הדו"ח מעלה חשש: רופאים נדבקו בקורונה מיולדות
מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשני גלי הקורונה בישראל נחשפו ונדבקו יולדות ואנשי צוות רפואי מיולדות מאומתות ללא תסמינים שאושפזו במחלקות לאם ולילוד, כך נקבע בדו"ח שראה אור הבוקר. הפתרון הנדרש הוא: לשפר את התשתיות במחלקות כדי לאפשר שהייה של האם והילוד, כולל מלווה קבוע בחדר אחד ולמשך כל תקופת האשפוז וכך להוריד את הסיכון לחשיפת הצוות הרפואי, האמהות והתינוקות ליולדות מאומתות שאינן סימפטומטיות. זאת בניגוד להוראות הנוכחיות לפיהן יש להמעיט בכניסה של מבקרים למחלקת היולדות מחשש לעודד את ההדבקה.

הדו"ח מתייחס גם לנוכחות של הורים בפגיות וקובע כי לצורך התפתחותם התקינה, הפגים זקוקים למספר שעות ביום של מגע עור לעור עם ההורים - שיטת קנגורו. עקב התפשטות הקורונה ובדגש על התחלואה בערים אדומות, הוגבלה משמעותית כניסתם של ההורים לפגיות. כתוצאה מכך, לא קיבלו הפגים את הטיפול התומך הנדרש מההורים. הפרדה זו פגעה בפגים וגם גרמה לחרדה ותסכול בקרב ההורים. הפתרון המוצע לטווח הקצר: לאפשר כניסת הורים שאינם חולים תוך הקפדה על עטיית מסיכות ושמירת מרחק. "לצערנו, יש צפיפות רבה במרבית הפגיות בישראל ולכן הפתרון המוצע איננו מספק. יש להאיץ את יישום דרישת האיגוד הישראלי לרפואת ילודים ופגים למיגון ובניית פגיות בהתאם לסטנדרטים המקובלים, עם חדרים יחידניים לפג ולהוריו במתכונת הפגיות הקיימות בעולם המערבי", צוין.

הדו"ח גם מצביע על עלייה של לפחות ב-50% במצוקה הנפשית של הורים לפגים וילודים; על כך שאמהות הופרדו מהתינוקות שלהן נוטות לקושי רגשי גדול יותר לא רק בתקופת הפגייה אלא גם במעבר מהפגייה הביתה.

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לנאונטולוגיה, חבר בהנהלת  הפורום למען הפגים, מסר: "אנו קוראים למשרד הבריאות להשקיע בהקמת פגיות עם חדרים נפרדים לפגים, כמומלץ בעולם המערבי ולהקמת מחלקות המאפשרות לאם ולילוד לשהות יחד - מחלקות ביות - כדי לצמצם את הנזק הנגרם כתוצאה מהפרדת ההורים מהתינוקות שלהם".

 

קורונה מחלקת יולדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד