ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
וכמה יסכימו להתחסן

סקר חדש: ממשלת הליכוד, ימינה והחרדים

למרות המתקפות נגדו, נראה שהישיבה באופוזיציה מיטיבה עם נפתלי בנט ומפלגתו שממשיכה להישאר יציבה בסקרים עם 22 מנדטים, נכון לסקר מתפרסם הערב. גם גוש הימין ממשיך לשמור על יתרון. וגם, כמה יסכימו להתחסן נגד הנגיף ועד כמה הציבור מרוצה או לא מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה

סקר חדש: ממשלת הליכוד, ימינה והחרדים
ספירת קולות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נדמה כי ממשלת החליפין השוררת היום בישראל, או ממשלת החירום אם תרצו, הינה הממשלה השבירה והבלתי יציבה ביותר שהייתה עד כה בישראל. חוק הגיוס, סוגיית התקציב והקורונה, מאיימים כל אחד מכיוונו הוא על המשך קיומה ומבשרים כל העת על יציאה למערכת בחירות. שוב.

מסקר חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס המתפרסם הערב (שלישי) עולה, כי אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, מפלגת השלטון - הליכוד ​בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת, אולם נחלשת משמעותית ומקבלת 29 מנדטים בלבד. במקום השני נמצאת ימינה ​של נפתלי בנט ששומרת על קידומת 2 תקופה די ארוכה ומקבלת 22 מנדטים.

יש עתיד-תל"ם​ של יאיר לפיד מתחזקת למרות השמועות על חיכוכים בראשות המפלגה בין יאיר לפיד לעופר שלח, ומקבלת 20 מנדטים. הרשימה המשותפת ​ נחלשת משמעותית ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

כחול לבן ​של ראש הממשלה החליפי בני גנץ נשארת הרחק למטה עם 10 מנדטים, ויחד אחריה ש"ס בראשותו ​של אריה דרעי שמקבלת 8 מנדטים. מרצ מתחזקת במעט ומקבלת 7 מנדטים, כמו גם ישראל ביתנו ​בראשותו של אביגדור ליברמן שנחלשת ומקבלת 7 מנדטים גם היא. יהדות התורה סוגרת את הרשימה עם 6 מנדטים בלבד.

ברשימת המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה אין שינויים לעומת הסקרים האחרונים והיא כוללת את מפלגת העבודה של עמיר פרץ, גשר ​של אורלי לוי אבוקסיס, דרך ארץ​ של הנדל והאוזר והבית היהודי​ של רפי פרץ.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין מקים קואליציה עם 65 מנדטים, גוש השמאל- ערבים עם 48 מנדטים וישראל ביתנו של ליברמן שלא נספרת באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

באשר להתאמה לראשות הממשלה, 33% מהנשאלים רוצים את בנימין נתניהו, 18% את נפתלי בנט, 16 אחוזים את יאיר ו-13% רוצים את בני גנץ.

עוד עולה מנתוני הסקר כי 54% מבין המשיבים, לא מרוצים מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה. 23% די מרוצים. 18% מרוצים מהתפקוד של ראש הממשלה בקורונה.

משתתפי הסקר, נשאלו גם כן, האם תסכים להתחסן נגד נגיף הקורונה? ​27% השיבו- לא אסכים. 25% השיבו - ייתכן שכן. 23% - בטוח שכן ו-18% השיבו כי כמעט בטוח שכן יסכימו להתחסן.

סקר מנדטים קורונה קמיל פוקס ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד