י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שינוי כיוון?

הח"כ מ'ישראל ביתנו' הפתיע: "לאפשר פתיחת בתי כנסת"

בעוד מפלגת ישראל ביתנו מצטיירת כמי שרודפת את הדת והחרדים, ח"כ אלי אבידר מהח"כים הדומיננטיים שבה, העומד בראש המחאות נגד בנימין נתניהו ודורש לאפשר את פתיחת בתי הכנסת בשם חופש הפולחן | אבידר אף התייחס לנושא המחאות והבהיר כי הן יימשכו עד שנתניהו יתפטר • צפו

הח"כ מ'ישראל ביתנו' הפתיע: "לאפשר פתיחת בתי כנסת"
ח"כ אלי אבידר צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' מפתיע. בנאום שנשא במליאת הכנסת קרא לאפשר את פתיחת בתי הכנסת שהם חופש הפולחן וכן את פתיחת בתי הספר ומוסדות הלימוד.

״היום אדוני היו"ר נדבר על ׳מהו תפקיד הממשלה בדמוקרטיה׳ ובמילה אחת הוא לֶאַפְשֶר. הממשלה היא משרתת את הציבור. לא משעבדת אותו ולא גורמת לציבור לשרת אותה. בדמוקרטיה, תפקיד הממשלה לאפשר כלכלה ופרנסה. לא ליצור תקנות הזויות של חנויות רחוב כן - חנויות ביג לא. סופרמרקטים כן - קניונים לא. צריך לאפשר כלכלה עובדת באופן מלא, תוך אזהרות, המלצות, תו סגול, אבל... לאפשר", אמר.

חה״כ אבידר הוסיף ואמר, "בדמוקרטיה, תפקיד הממשלה לאפשר מערכת חינוך פתוחה. כשני מיליון תלמידים ואיש אינו מגדיר אותם כאוכלוסייה בסיכון. נתניהו הורס את מערכת החינוך ועושה טובה שהוא מדבר על פתיחת כיתות ד' עד ו'. בדמוקרטיה, תפקיד הממשלה לאפשר חופש פולחן. להתפלל".

לדבריו, "חופש הפולחן הוא אחד היסודות החשובים ביותר. תפקיד הממשלה היה ליצור פרוטוקולים מאפשרים לפני שבעה חודשים, כדי שניתן יהיה להתפלל באופן חופשי. בדמוקרטיה, תפקיד הממשלה לאפשר תרבות וחופש תרבות. זהו אחד היסודות הכי חשובים בדמוקרטיה".

אבידר האשים כי "הממשלה הזאת רוצה להרוס את תרבות. אפילו בתקופות החשוכות של ההיסטוריה היהודית קיימו חיי תרבות ובמדינת ישראל אסור? בדמוקרטיה, חובת הממשלה לאפשר מחאה והפגנות. על כך מבוססת דמוקרטיה. ותפקידה של המשטרה לאפשר הפגנות. לא למנוע, לא לבצע מעצרי הרתעה, לא להפחיד מפגינים ולא לפרק אותם במכות. זוהי דמוקרטיה".

"בדיקטטורה זה אחרת. מטרת השליט היא להמשיך לשלוט עד אין סוף. הוא עושה את זה דרך החרדה. הוא יכול לסגור בתי ספר, בתי תפילה, תרבות, כלכלה, כדי להעצים את תחושת החרדה שדרכה הוא רוצה לשלוט. בדיקטטורה פוחדים מהפגנות. רוצים למנוע הפגנות על בסיס קבוע בבלפור, בכביש אחד, בגשרים ובצמתים".

"בששת החודשים האחרונים ביססנו תרבות של מחאה. חצי מהעם תומך במחאה, וחלק מהחצי השני מבין שנתניהו צריך ללכת. נתניהו לא רוצה דמוקרטיה וזה רק יילך ויחמיר. אדוני היו"ר נתניהו ינצח כשאנחנו נרים ידיים ואנחנו לא נרים ידיים, שלוש מאות אלף מפגינים בשבת הקרובה בבלפור... עד שיתפטר", כך הצהיר אבידר.

אלי אבידר בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד