י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לילה סוער • צפו

מה הוביל למהומות בבני ברק?

לילה סוער עבר על העיר בני ברק, לאחר שעימותים פרצו בין תושבים לכוחות המשטרה, על רקע ניסיון של שוטרים לפזר אירוע שהתקיים בבית כנסת ברחוב חגי | התושבים זועמים: המשטרה התנהגה באלימות והובילה למהומות | גורם במשטרה ל'בחדרי': השוטרים הותקפו באבנים וחפצים

מה הוביל למהומות בבני ברק?
המהומות הלילה בבני ברק צילום: בחדרי חרדדים

מהומות פרצו הלילה (בין שלישי לרביעי) בין תושבים לכוחות המשטרה בבני ברק, לאחר שניסיון של שוטרים לפזר אירוע שהתקיים בבית כנסת ברחוב חגי יצא משליטה. על פי גורם במשטרה, שוטרים שדרשו את פיזור האירוע הותקפו, והושלכו לעברם חפצים רבים ואבנים.

מנגד, מתפללי בית הכנסת  והתושבים טוענים כי המשטרה הפעילה אלימות קשה ללא כל סיבה. כך או כך, במשך שעה ארוכה נמשכה המהומה וכחות נוספים של משטרה הוזעקו למקום. תושבים המתגוררים ברחוב הרב שך בעיר זועמים על התנהלות המשטרה, וטוענים כי היא זו שהובילה להתחממות, בכך שלא השכילה לעזוב את המקום.

"זה היה נראה כמו זירת מלחמה", אמר תושב הרחוב ל'בחדרי חרדים', "מדוע המשטרה בחרה להישאר במשך שעה ארוכה ולגרום לעניינים להתחמם עוד יותר?"

מוקדם יותר אתמול הודיעה המשטרה כי פשטה על בית כנסת איצקוביץ' בבני ברק ופיזרה את המתפללים, לאחר שלטענתה במקום התקיימו תפילות בניגוד לחוק. אלא, שהנהלת בית הכנסת טוענת כי המקום היה ריק כמעט לחלוטין. 

 למקום כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול שנכנסו לשטח בית הכנסת. במקום פרצה מהמומה, ועל פי המשטרה, קומץ פורעי חוק הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה.

מהמשטרה נמסר כי השוטרים הבחינו בבית כנסת אשר נחזה להיות סגור, אולם בדיקה שנעשתה העלתה כי במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם ולפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות. "השוטרים פעלו לפיזור המתקהלים וכנגד האחראי על המקום נרשם דו"ח על סך 5,000 ש"ח", נמסר מהמשטרה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' טען אתמול גבאי בית הכנסת, יצחק שיינין, כי תיעוד מצלמות האבטחה שבידיו מוכיח כי המקום היה ריק כמעט לחלוטין. "ייתכן שאדם צר עין התקשר למשטרה, אך המקום היה ריק מאדם. בכמה מחדרי התפילה שהו מספר אנשים בודדים. הטענות שהיו במקום מאות מתפללים - שקריות".

 

 

עימותים משטרה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד