י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת הכניסה לבית הלבן

עקפו את טראמפ: ביידן והאריס קיבלו תדרוך בטחוני

ג'ו ביידן וסגניתו קיבלו תדרוך ביטחוני, אך לא ממקורות רשמיים בממשלו של טראמפ, מכיוון שהאחרון עדיין מנהל מאבק באשר לתוצאות הבחירות, מסרב להודות בהפסד ולחתום על הליך העברת הממשל לבא אחריו

עקפו את טראמפ: ביידן והאריס קיבלו תדרוך בטחוני
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס קיבלו סקירות מפי גורמי ביטחון, כהכנה לקראת כניסתם לבית הלבן בעוד חודשיים, אך בשלב זה עדיין לא ניתנה להם גישה לתדרוכים הרשמיים של הנשיא טראמפ.

במקום זאת הם תודרכו על ידי מומחים מממשלו של הנשיא ה-44 ברק אובמה ואלה שעזבו במהלך כהונתו של טראמפ ורוצים לשתף פעולה, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

על פי התקנון, הצוות של ביידן לא יכול לקבל תדרוך על ידי גורמי מודיעין, או לקבל גישה לתסקיר היומי של טראמפ, עד שזה יחתום על תהליך המעבר. גורמים רשמיים אומרים כי החתימה אינה יכולה להתקיים בזמן שטראמפ עדיין מתמודד על הבחירות ולפני שהמדינות אישרו את תוצאותיהן.

צוותו של ביידן הודיע ​​על התדרוך ביום שני האחרון שהתקיים בווילמינגטון שבמדינת דלאוור, שם מתגורר ביידן, והשתתפו בו יועצים דיפלומטיים, מודיעיניים וביטחוניים.

הממונה על המעבר מטעם ביידן, ג'ן פסאקי, אמר בשבוע שעבר כי אי קבלת התדרוכים מהממשל היוצא תפגע בהכנותיו של ביידן לממשל. "עברו כבר שישה ימים, אבל עם כל יום שעובר, זה נעשה יותר ויותר בעייתי שצוות הביטחון הלאומי שלנו והנשיא הנבחר וסגנית הנשיא הנבחרת ללא גישה להערכות ביטחון ולתדריכי מודיעין, למידע בזמן אמת. על הקשרים שלנו ברחבי העולם" אמר פסאקי.

קמלה האריס ג'ו ביידן תדרוך דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד