י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"חיסון נגד הקיצוניות"

המלך מאשר: מרוקו תלמד היסטוריה יהודית בבתי ספר ציבוריים

מלך מרוקו מוחמד השישי הורה לכלול היסטוריה ותרבות יהודית בתכנית הלימודים בבתי הספר הציבוריים | למלך היסטוריה ארוכה של קשרים טובים עם הקהילה היהודית המקומית

המלך מאשר: מרוקו תלמד היסטוריה יהודית בבתי ספר ציבוריים
מלך מרוקו, מוחמד השישי צילום: ארכיון, בחדרי

מלך מרוקו מאשר: מרוקו תלמד היסטוריה יהודית בבתי ספר ציבוריים

היסטוריה ותרבות יהודית ייכללו בתכנית הלימודים בשפה הערבית לתלמידי בית הספר היסודי במרוקו, ההחלטה, אושרה על ידי מלך מרוקו, מוחמד השישי, במאמץ "להנציח את המורשת היהודית-מרוקאית כחלק בלתי נפרד מהזהות המרוקאית" כך על פי הצהרה משותפת של הפדרציה הספרדית האמריקאית, ושל הארגונים היהודיים.

"הבטחת התלמידים המרוקאים ללמוד על מכלול ההיסטוריה הגאה של הסובלנות של מרוקו, היא חיסון נגד הקיצוניות", נכתב בהצהרה המשותפת.

התוכנית באה אחרי ששני מנהיגים יהודים, מלקולם הונליין, וג'ייסון גוברמן, עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם ממלכת מרוקו ועם הקהילה היהודית במרוקו, הם פרסמו את ההצהרה הבאה על תוכנית הלימודים החדשה פורצת הדרך של מרוקו.

הצהרה נאמר: "תוכנית הלימודים בבתי הספר בממלכת מרוקו שפורסמה לאחרונה, היא הפעולה האסרטיבית של הוד מלכותו מוחמד השישי להנצחת המורשת היהודית-מרוקאית כחלק בלתי נפרד מהזהות המרוקאית. בתכנית הלימודים בבתי הספר היסודי בשפה הערבית, תלמד ההיסטוריה והתרבות היהודית של מרוקו".

"טיפוח הקשר בין מוסלמים ליהודים, התמודדות עם אנטישמיות, כפי שכתב הוד מלכותו בחוכמה לאו"ם, אינה מהווה בעיה בלעדית עבור העם היהודי, אנטישמיות מייצגת מחלה של חברה הנגרמת על ידי כישלון, חוסר יכולת לחיות יחד, צריך להבטיח שתלמידים מרוקאים ילמדו על ההיסטוריה שלהם, זה חיסון נגד הקיצוניות".

למלך מוחמד השישי יש היסטוריה ארוכה של קשרים הדוקים עם הקהילה היהודית במרוקו. בינואר האחרון הוא נכח בהשבעה של מרכז קהילתי יהודי חדש, 'בית דקירה', בעיר העתיקה אסוירה.

אף שהייתה פעם הקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם המוסלמי, כיום חיים רק כ-2,000 יהודים במרוקו, רובם במרכז המדינה, בקזבלנקה. נגיף הקורונה פגע בקהילה במיוחד לאחר מסיבת פורים ובחתונה יהודית בחודש מרץ, עוד לפני שהעולם הבין את הסכנה שבקורונה.

מרוקו מלך מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד