י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עיתוי נכון?

טראמפ מעוניין שכוחות ארה"ב יעזבו את אפגניסטן

נשיא ארה"ב היוצא טראמפ מעוניין לממש את הבטחתו לסיום מעורבותה של ארה"ב במלחמות חוץ, ולהשיב את החיילים המוצבים באפגניסטן, הביתה | מומחים חוששים ההתכנסות תשפיע על המקום שעלול להוות כר פורה לארגוני טרור שירימו ראש

טראמפ מעוניין שכוחות ארה"ב יעזבו את אפגניסטן
חיילים בצבא ארה"ב צילום: unsplash

נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, מעוניין שכוחות ארה"ב יעזבו את אפגניסטן עד אמצע ינואר, אך מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג, אומר כי המחיר לעזיבת המדינה מוקדם מדי "יכול להיות גבוה מאוד".

ג'נס סטולטנברג הזהיר כי נאט"ו עשויה לשלם מחיר כבד על יציאה מאפגניסטן מוקדם מדי. דבריו מגיעים לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשבע לצמצם משמעותית את מספר החיילים האמריקאים במדינה עד ינואר 2021.

"כעת אנו עומדים בפני החלטה קשה", אמר סטולטנברג בהצהרה. "אנחנו באפגניסטן כמעט 20 שנה, ואף בעל ברית בנאט"ו לא רוצה להישאר יותר ממה שצריך. אך יחד עם זאת, מחיר היציאה מוקדם מדי או בצורה לא מתואמת יכול להיות גבוה מאוד", הוסיף.

לנאט"ו יש נכון להיום, כ-12,000 חיילים בינלאומיים באפגניסטן, תפקידם לסייע באימון וייעוץ לכוחות הביטחון הלאומיים של המדינה.

למעלה ממחצית מכוחות אלה אינם מארה"ב, אך הברית עם 30 מדינות נשענת במידה רבה על ארה"ב שמספקת תמיכה אווירית, לוגיסטיקה וסיוע נוסף. נאט"ו לא תוכל להמשיך בפעילותה באפגניסטן ללא עזרת ארה"ב. והחשש כי האזור יהפוך לשדה קרב בין מיליציות וגורמי טרור שינסו להרים ראש.

מזכ"ל נאט"ו אמר כי אפגניסטן עדיין "מסתכנת בלהפוך שוב חממה לטרוריסטים בינלאומיים, והם יתכננו התקפות על מדינות העולם, דאע"ש יכולה להקים מחדש באפגניסטן את מיליציות הטרור שאיבדה בסוריה ובעירק".

כזכור נאט"ו לקחה את האחריות הביטחונית הבינלאומי באפגניסטן בשנת 2003, שנתיים לאחר שקואליציה בראשות ארה"ב פלשה למדינה ופירקה את משטר הטאליבן.

הדברים מקבלים כיוון נוסף שאכן החיילים יעזבו, מפקד הפנטגון שמונה לאחרונה על ידי טראמפ, כריסטופר מילר, אמר ביום שבת כי הוא עשוי להאיץ את נסיגת כוחות ארה"ב מאפגניסטן ועירק, בהתאם להתחייבותו של הנשיא טראמפ לסיים את מעורבות ארה"ב במלחמות חוץ.

"עמדנו באתגר; נתנו את כל כולנו. עכשיו הגיע הזמן לחזור הביתה", אמר שר ההגנה בדבריו הראשונים על כוחות ארה"ב

דונלד טראמפ אפגניסטן נאט''ו דאע''ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד