י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התשובה ללחץ החרדי

המסר של כחול לבן: חוק גיוס מתוקן - רק עם ממשלה מתפקדת

חוק הגיוס על סדר היום: כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי' על פגישתם בתחילת השבוע של חה"כ גפני עם יו"ר כחול לבן גנץ בניסיון להגיע להסדר שיביא את חוק הגיוס המתוקן לחקיקה לאלתר, ב'כחול לבן' לא מתרגשים ומדגישים את התנאים שלהם לחקיקה שכזו - רק עם ממשלה מתפקדת

המסר של כחול לבן: חוק גיוס מתוקן - רק עם ממשלה מתפקדת
חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חוק הגיוס עלה בימים האחרונים שוב לסדר יומה של המערכת הפוליטית, אחרי קביעת בג"ץ שהעניק אורכה עד 1.2.2021, בעוד כ- 70 ימים עד שהחוק יפקע, אלא שבכחול לבן לא ממהרים להתחייב לסיעות החרדיות כי הוא יעבור במועד.

בשבועות האחרונים העבירו בסיעות החרדיות מסרים פומביים כי הם דורשים לחוקק את החוק באופן מיידי, כך דיווחנו כי ביום שני השבוע נועד חה"כ משה גפני עם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ והפציר בו לחוקק את החוק בהליך מהיר.

בסיעות החרדיות חותרים לחוקק את החוק לפני שזה יתערבב עם המצב הפוליטי הסביך שעלול להוביל לבחירות, ואכן, בקרוב יגיע המבחן הראשון לחוסנה של הקואליציה האם יעבור תקציב לשנת 2020, ובהמשך השנה מבחן משמעותי יותר עם העברת תקציב 2021.

מנגד, בכחול לבן מסרבים להתרגש מהדד ליין של בג"ץ וכנראה גם מהלחץ של החרדים, בימים האחרונים העבירו בכירים בכחול לבן מסר ברור לסיעות החרדיות כי חוק הגיוס יתקדם להליך חקיקה רק אם תהיה ממשלה מתפקדת.

בכחול לבן ינסו לגייס את החרדים לפעול שההסכם עימם יבוצע לפחות במישור הנוכחי, אישור מינויים בממשלה, העברת תקנון הממשלה והעברת התקציב, עד כה החרדים נמנעו להתערב, אך אולי חוק הגיוס שהוא נושא חשוב עלול לשנות את ההסתכלות מהצד עד כה. ימים יגידו.

גיוס חרדים מפלגת כחול לבן חרדים משה גפני בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד