י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא הפריע לאיש"

כתב אישום חמור נגד הקצין שתקף עו"ד חרדי

תקיפתו של עורך הדין דב פרנקל, תושב שכונת מאה שערים בליל שבת לפני כשבעה חודשים, מסתיימת בכתב אישום חמור נגד קצין משמר הגבול | על פי כתב האישום, למרות שפרנקל לא הפריע לאיש, הוא הותקף באכזריות ונגרמו לו חבלות של ממש

כתב אישום חמור נגד הקצין שתקף עו"ד חרדי
פרנקל מוטח על הכביש צילום: מתוך הסרטון

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים, נגד קצין משמר הגבול במשטרת ישראל בגין תקיפתו של עורך דין דב פרנקל לפני כשבעה חודשים בשכונת מאה שערים. האירוע החמור התרחש בליל שבת, בזמן ששב מבית הוריו.

כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמת אבטחה, נראה עו"ד פרנקל בן ה-38, צועד ברחוב מאה שערים לאחר שסעד את הוריו שהיו בבידוד מבחירה לאור היותם בקבוצת סיכון, חולף סמוך לבית כנסת תולדות אהרן ונתקל בשוטרים. הוא עובר על פניהם, אלא, שבאופן מפתיע ומקומם נראה שוטר רודף אחריו ודוחף אותו. שוטר נוסף החליט להטיח אותו לעבר הכביש - ללא סיבה נראית לעין. פרנקל נראה עף ומשתטח על הכביש.

"אני לא יודע למה תקפו אותי. אחד מהשוטרים אמר לי לרוץ הביתה ואחרי שנייה חבטו והפילו אותי", סיפר אז עו"ד פרנקל ל'בחדרי חרדים'. לשאלה מה הוא מתכוון לעשות, השיב, "אני עדיין שוקל את צעדיי". כעת, מואשם הקצין התוקף בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

על פי כתב האישום, בתאריך 03.04.20 בשעות הערב הכוח, בפיקודו של הקצין הנאשם, סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה. באותה עת, צעד עורך דין דב פרנקל, תושב השכונה לכיוון ביתו. מכתב האישום עולה כי פרנקל הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש מהמתלונן לעזוב את המקום ובמענה המתלונן אמר לו 'בסדר', והמשיך ללכת.

בשלב זה, כך על פי כתה האישום, החל הקצין בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיף אותו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש.  כתוצאה מהדחיפה, נגרמו לפרנקל שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו.

"לאחר חקירה מקיפה, שהחלה בסמוך לאירוע, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתב אישום כנגד קצין משטרה בגין עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש", אומרת  עו"ד ליאת יוניאן, מהמחלקה לחקירות שוטרים, "מדובר באירוע שהתרחש לאחר סיום טיפול בהפרות סדר, במהלך יציאת כח משטרתי משכונת מאה שערים".

"מחומר הראיות", אומרת עו"ד ליאת יוניאן, "עלה כי הקצין, שעמד בראש הכח, רץ לעברו של אזרח שהלך ברחוב, שלא היווה באותה עת כל הפרעה לציבור או לשוטרים ובאקט שרירותי הדף אותו בחוזקה באמצעות שתי ידיו. כתוצאה מכך הושלך האזרח למרחק על הכביש. בסמוך לאחר מכן המשיך הכוח המשטרתי, ובו גם הקצין, ביציאה מהשכונה מבלי לסייע לאזרח השרוע על הקרקע. כתוצאה מנפילתו של האזרח על הקרקע, נגרמו לו חבלות קלות. "

ממשטרת ישראל נמסר: "כפי שציינו בעבר מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. מיד לאחר המקרה וכבר בראשיתה על החקירה במח"ש, הועבר הקצין מתפקידו לתפקיד לא מגע עם הציבור. כעת משהוגש כתב אישום, עם קבלת החומרים ישקלו נקיטת צעדים מתאימים נגדו".

תקיפת חרדי אלימות שוטרים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד