י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גל עוצמתי וקשה

הוראה בשוויץ: הקשישים לא יטופלו

עיתון בשוויץ מפרסם החלטה תמוהה: במקרה של עומס במחלקות טיפול נמרץ, קשישים בני 85 ומעלה לא יטופלו

הוראה בשוויץ: הקשישים לא יטופלו
אילוסטרציה צילום: pexels

כותרת שפורסה בעיתון שוויצרי חושפת החלטה תמוהה שהתקבלה, כי במקרה של עומס במחלקות טיפול נמרץ, קשישים בני 85 ומעלה לא יקבלו טיפול אלא יופקרו לגורלם לטובת טיפול בצעירים. לא ברור אם מדובר בהנחיה מטעם גורם מוסמך או שמא נוהל פנימי או הוראה שהתקבלה בבית חולים מסוים.

שוויץ מתמודדת בימים אלו עם גל עוצמתי וקשה של מגפת הקורונה. בתי החולים סובלים מתפוסה מלאה, בחלקם מחלקת טיפול נמרץ עמוסה להתפקע, כך שההוראה, אם אכן התקבלה, עשויה לחרוץ את גורלם של קשישים רבים, שדווקא הם יותר מצעירים, תלויים בחסדיה של מערכת הבריאות וזקוקים לטיפול מיטבי לשם התמודדות עם נזקי הנגיף.

בין אם מדובר בהנחיה רשמית ובין אם לאו, בתי חולים בכל המדינות שהתמודדו עם אי ספיקה של מערכת הבריאות ועומס יתר במחלקות, נדרשו להחליט את מי להנשים ובמי לטפל. דיווחים מאיטליה בגל הראשון סיפרו על חולים שמתו במסדרון מבלי שהיה איש צוות רפואי שייגש אליהם ויאבחן את מצבם. דווח על מחסור חמור במכונות הנשמה ובמחוללי חמצן – שני מכשירים רפואיים בסיסיים עבור חולי קורונה קשים שמתקשים לנשום בכוחות עצמם וזקוקים לסיוע נשימתי חיצוני.

בארץ הוטלו סגרים הרבה לפני שמצב דומה ארע, וגם בימים בהם בתי החולים סבלו מעומס, לא דווח על מקרה בו רופאים נדרשו לתעדף חולים בגלל מחסור בציוד או בכוח אדם, עם זאת, קרובי חולים שנפטרו יודעים להצביע על מקרים של זלזול ורשלנות וטיפול לקוי שנבעו מעומס במחלקה, ובגלל מרופאים ואחיות שעבדו משמרות רבות ברצף ומהעובדה שהצוות הרפואי נדרש להתמגן במשך דקות ארוכות לפני כל כניסה למחלקת הקורונה.

חולי קורונה שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד