י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"שולחים אותנו לקבץ נדבות"

מנהלי בתי החולים לגפני: "אנחנו קורסים כלכלית"

מנהלי שבעה בתי חולים בארץ העבירו מכתב ליו"ר ועדת הכספים גפני בדרישה לכסות את גירעונותיהם שהצטברו בתקופה האחרונה. "האספקה של תרופות וציוד נמצאת בסכנה מיידית"

מנהלי בתי החולים לגפני: "אנחנו קורסים כלכלית"
מחלקת קורונה בלניאדו צילום: דוברות בית החולים

מכתב שהונח על שולחנה של ועדת הכספים בכנסת, לאחר שערכה דיון על גירעונות בתי החולים, קורא לח"כים להתעשת לפני שיהיה מאוחר. "אנו שרויים במצב של אי ודאות ועם גירעונות ענק כתוצאה ממגפת הקורונה, עם קושי לשלם לספקים ולעובדים. משכך, האספקה של תרופות וציוד נמצאת בסכנה מיידית", כותבים מנהלי שבעה בתי חולים: הדסה ושערי צדק בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק ושלושה בתי החולים בנצרת, הצרפתי סנט וינסנט, הסקוטי והאיטלקי.

הם מתריעים כי בתי החולים הציבוריים-פרטיים נמצאים על סף קריסה וקיימת סכנה שיהיה עליהם לסגור כמה מחלקות חיוניות ולהפסיק לתת שירותים שונים בשל גירעונות תקציביים.

על פי פרסום ב DoctorsOnly המסמך הועבר לידי ח"כ גפני יו"ר הוועדה לאחר שזו קיימה דיון ראשון על גירעונות בתי החולים. מנהלי בתי החולים, שחתמו על הפנייה, דורשים מוועדת הכספים לקבל החלטות לגבי סגירת גירעונות בתי החולים הציבוריים-עצמאיים בשנת 2020 ללא תנאים, חקיקת תקנה תקציבית המשווה את תקצוב בתי החולים הציבוריים־עצמאיים לתקצוב בתי החולים הממשלתיים והפסקה של התניות פרטניות הנלוות כיום לסיוע כספי.

הפנייה שהוגדרה כ"נייר עמדה" נעשתה "לאחר אין ספור דיונים והבטחות, כולל בוועדת הכספים ובמשרדי האוצר והבריאות, ואחרי שתי פגישות  שהיו בחודש האחרון עם שרי הבריאות והאוצר. כולם מזדהים איתנו, מבינים ומוקיעים את העיוות והעוול האדיר בתקצוב בתי החולים הציבוריים", ציינו מנהלי בתי החולים.

עוד כתבו ראשי בתי החולים: "חיי מנהלי בתי החולים הפכו להיות בלתי נסבלים. במקום לדאוג לחולה ולרמת הרפואה, שולחים אותנו לקבץ נדבות ולהתחנן כדי לעבור את החודש בשלום. התמיכות שניתנות לנו מלוות בתנאים דרקוניים ובהתניות. אלא שאלה יבטיחו את המשך הסבל של בתי החולים ואת המשך הגירעונות. אם לא ייעשה משהו מיידי ומהותי בעניינים אלה, בתי החולים הציבוריים-עצמאיים לא יוכלו לתת מענה הולם לתושבי המדינה".

ועדת הכספים משה גפני בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד