י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מעורר סערה

תומכי נתניהו הפגינו מול משפחה שכולה: "מאחל לכם עוד אחד"

אמש הגיעו תומכי נתניהו להפגנה בסמוך לביתו של ראש הממשלה בקיסריה, מול בית שכניו משפחת פרקש, המארחים על גג ביתם את המוחים נגד נתניהו. במהלך ההפגנה התלהטו הרוחות "משפחת פרקש, זה שאיבדם בן לא מקנה לכם את הזכות" צעקו המפגינים • הגינויים וההתגוננויות, בתוך הכתבה

תומכי נתניהו הפגינו מול משפחה שכולה: "מאחל לכם עוד אחד"
מפגינים מחוץ לביתו של נתניהו בקיסריה צילום: Meir Vaknin/Flash90

אמש (שלישי) הגיעו תומכי נתניהו והליכוד להפגין בקיסריה מול הבית של השכנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמחאה על אירוח 'אנרכיסטים על גג ביתם. ההפגנה נערכה מול הבית של משפחתו של סרן תם פרקש ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה.

‏"משפחת פרקש, זה שאיבדם בן לא מקנה לכם את הזכות... אנחנו פה נהיה כל עוד תארחו את האנרכיסטים על הגג של הבית שלכם. לא ניתן לכם פה את חופש הביטוי שהתרגלתם", כתבה  עיתונאית עיתון הארץ נעה שפיגל, והוסיפה אלו המילים שחטפו היום הוריו של סרן תם פרקש ז"ל.

שפיגל הוסיפה ופרטה "משפחות פרקש הם שכנים של משפחת נתניהו בקיסריה. במוצ"ש הם מארחים מספר פעילי מחאה על גג ביתם שנושאים דברים לעבר בית ראש הממשלה: כשסיקרתי אצלם אירוע כזה בהשתתפות מספר אנשים ספורים לפני כמה שבועות אמרה לי ענת, האם, שהיא לא משתתפת, אבל רוצה לאפשר לאחרים להביע את שעל ליבם".

‏"לביבי מקימים גדרות, ווילונות שחורים ואמצעי הגנה ואצלנו, האזרחים הפשוטים, הם עומדים ונותנים במשך שעה לומר את דברי השנאה, הקנאה והתסכול שיש להם על כך שאנו משפחת פרקש מאמינים בדמוקרטיה וזכותם של מתנגדי נתניהו, לדבר אליו, להסביר לו שהוא לא מייצג את צרכי העם כולו" כתבה ענת פרקש אם המשפחה לשפיגל.

פרסום התיעוד מההפגנה עורר סערה רבתית, והגינויים להפגנות של תומכי הליכוד מופצים בזה אחר זה במשך כל שעות הבוקר.

‏שר הביטחון וראש הממשלה החלופי בני גנץ כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו "שוחחתי הבוקר עם דורון פרקש, אביו של תום פרקש ז"ל שנפל במלחמת לבנון ה-2, וביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד ראש הממשלה. ‏כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום".

עוד הוסיף גנץ "‏בשיחה אמרתי לדורון שגם מול ביתי מתקיימות הפגנות, ושאני פועל מול רשויות החוק על מנת לאפשר אותן. אני מתחייב להמשיך לדאוג שחופש ההפגנה יישמר - לכל אזרח, ומול כל אזרח."

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף לגינויים וכתב "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו "אבל", ומספיק עם "לא שמענו אותך כש". פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כי שקט הוא רפש".

גם שר תיירות לשעבר אסף זמיר תקף את ההפגנה "‏מותר להפגין מול משפחה שכולה ולהשתמש בקללות מחליאות, מותר להשוות קיבוצים לנאצים, מותר לבזות את זכר רבין, מותר לשר לקלל את היועמ״ש מעל דוכן המליאה, מותר אכיפה סלקטיבית להפרות קורונה, וכמובן - מותר לחתום על הסכם ולהפר אותו כעבור דקה. זו מורשת נתניהו. הכל מותר. אין גבול. אין תחתית".

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס אף הוא למגנים וכתב "‏המתקפה המכוערת של תומכי נתניהו על משפחתו של סרן תם פרקש ז״ל, היא שפל חדש ובזוי. חייבים להפסיק את השיח האלים שקורע אותנו מבפנים. אני קורא לנתניהו לגנות בתוקף את המתקפה המכוערת הזו".

מנגד אמר הבוקר שר החינוך יואב גלנט ברדיו 103: ישראל היא מדינה דמוקרטית. כל מה שהחוק מאפשר כולל הפגנות ומחאות מכל הכיוונים, הם חלק מנשמת אפה של הדמוקרטיה, למרות שלפעמים זה לא מוצא חן בעיני חלק מאיתנו".

מסיעת הליכוד נמסר: כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל. ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה.

גם בנו של ראש הממשלה, יאיר לא התרגש מהגינויים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ‏‎אותה משפחת פרקש מארחת כל שבוע בביתה את האנשים הכי קיצונים ומטורללים של הדגלים השחורים שצועקים ברמקול קללות נוראיות לבנימין נתניהו שהוא 'אח שכול', זה בסדר כמובן נכון?.

עוד הוסיף נתניהו ג'וניור: ‏ דרך אגב סיפור שהיה כך היה. לפני חודשיים הלכתי ברגל לים ועברתי ליד ביתם, אי אפשר לפספס אותו עם הדגל השחור הענק. מהחלון צעקה לי אישה מבוגרת: ״יאיר! אתה תת אדם! תמות כבר! תמות!״. סתם נזכרתי עכשיו מהציוץ שלך זה משפחה מדהימה.

למה אני שונא את השמאל כ"כ? כי אין גבול לצביעות ולמוסר כפול שלהם. כי אין גבול לרשעות שלהם, כי אין גבול לטמטום שלהם, וכי אין גבול לגועל שלהם. כתב נתניהו לסיום וצירף צילום מסך מכתבתו של רוגל אלפר בהארץ שכתב בכותרת לכתבה שעסקה בהתנצלות על המערכון 'יוני מת': מותר ללעוג ליוני נתניהו.

הפגנת פעילי ימין רובי ריבלין קיסריה יאיר נתניהו יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד