ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נורה אדומה מהבהבת

לראשונה מאז הסגר השני: מתאם ההדבקה עלה ל-1.09

מתאם ההדבקה עלה והדבר מעיד על כך שאנו צפויים לראות גידול במספר החולים. המשמעות היא שהסגר הבא הופך להיות כמעט ודאי | מהנתונים עולה כי בציבור החרדי מתאם ההדבקה גבוה יותר

לראשונה מאז הסגר השני: מתאם ההדבקה עלה ל-1.09
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שלושה שבועות חלפו מאז היציאה מהסגר השני, והיום כבר נראות התוצאות: לראשונה מאז הסגר השני, מקדם ההדבקה R עולה ל1.09, כאשר ככל הנראה המגזר החרדי מתאם ההדבקה אף גבוה יותר.  זהו הנתון הגבוהה ביותר מאז תחילת הסגר השני, כשהמשמעות היא אחת: הסגר השלישי, ככל הנראה באיזור חנוכה, הופך להיות כמעט ודאי.

מקדם ההדבקה מבוסס על תחשיב הבוחן את ההידבקות של כל חולה. את ההסבר סיפק השבוע ראש הממשלה בדברים שמסר לציבור כאשר אמר כי "כשמקדם ההדבקה עומד על 1, המשמעות היא שמספר החולים עומד על מספר יציב. אך כשהוא עולה, המשמעות היא שכל חולה מדביק יותר מחולה אחד, וזה אומר שהמחלה מתפשטת בעוצמה".

ואכן, לא חלפו מספר ימים ואנו עדים לגידול במתאם ההדבקה, כשבמילים פשוטות הכוונה שכל חולה מדביק יותר מאדם אחד. ולאור הניסיון בגלים הקודמים, העליה תתרחש במהירות, וזאת למרות שהיום ניכרת ירידה במספר החולים קשה והמונשמים. 

במערכת הבריאות סבורים שפתיחת מרכזי 'ביג' השבוע, לצד המשך פתיחת מערכת החינוך (הגם שעד כה כמעט ולא נרשמו בה הידבקויות) משמעותה אחת והיא עליה תלולה במספר הנדבקים. ואם הדבר אכן יתרחש וגם בימים הבאים נהיה עדים להמשך מגמת הגידול, אפשר כבר מעכשיו להיערך לחנוכה תחת סגר.

 

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד