כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש לאובדן שליטה

עזה: 600 חולים ו-4 מתים ביממה האחרונה

מספר החולים והמתים ברשות הלפסטינית ממשיך לעלות, ובמערכת הבריאות מודאגים. החשש הוא מפני קריסת מערכת הבריאות ברשות וחלחול המחלה לאיזורי הארץ. גורם במערכת הבריאות ל'בחדרי': "ברור שנעשה כל מה שאפשר בכדי למנוע התפשטות המחלה ברצועה"

עזה: 600 חולים ו-4 מתים ביממה האחרונה
סגר כללי בעזה בעקבות הקורונה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

עוד צרה לרשות הפלסטינית, והצרות של הפלסטינים בדרך כלל גורמות לכאב ראש בישראל: בעזה מדווחים היום על עליה תלולה במספר החולים והמתים, כאשר ביממה האחרונה נרשמו לא פחות מ600 חולים חדשים, לצד ארבעה מתים מקורונה. הדבר מעיד על עליה חמורה בתחלואה ובמערכת הבריאות בישראל - ולא רק במערכת הבריאות - מוטרדים מאד מהמשך העליה בתחלואה, כשקיים חשש כי מערכת הבריאות הפלסטינית תקרוס.

לפי דיווחי משרד הבריאות העזתי, ביממה האחרונה אותרו ברצועה 600 חולים חדשים וארבעה מתו. הדיווח מלמד כי ברשות איבדו שליטה בניהול המגיפה, וכי נראה שמספר החולים רק יגדל.

נכון לעכשיו לא דווח על סיוע רשמי של ממשלת ישראל לרשות, אם כי פורסמו פה ושם דיווחים שלימדו כי חלק מהתרופות ואפילו מכשירי החמצן שהגיעו לישראל הועברו לרש"פ. לא ברור האם ידיעות אלו נכונות, אך אין ספק שבישראל יעשו הכל בכדי למנוע את המשך התחלואה בשטחי הרשות.

גורם בכיר במשרד הבריאות אומר היום ל'בחדרי חרדים' כי "אנו משקיפים כל העת עם עין אחת לנעשה בעזה. הדאגה אינה רק ברמה המדינית מחשש שקריסת מערכת הבריאות תגרור עמה קריסות של מערכות אחרות, אלא מהסיבה הפשוטה: ברגע שהתחלואה בעזה מתפשטת, אי אפשר לעצור אותה והיא תחלחל ותתפשט לשטחי B שניהולם משותף לנו ולפלסטינים, ומשם היא תגיע לישראל. מסיבה זו, ברור שמדינת ישראל תעשה כל שביכולתה בכדי לסייע לרשות להתמודד עם המחלה".

 

קורונה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד