י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיפור בלתי יאמן

בן 33 הפך למיליונר אחרי שמטאור נפל על גג ביתו • צפו

ביתו של צעיר אינדונזי רעד אחרי שמטאור חדר דרך הגג אל החצר. מומחים העריכו ששוויה של האבן הנדירה שנפלה בחלקו הוא לא פחות 1.7 מילון דולר • צפו

בן 33 הפך למיליונר אחרי שמטאור נפל על גג ביתו • צפו
המטאור שנפל בחצר הבית צילום: באדיבות המצלם

יצרן ארונות קבורה אינדונזי הפך למיליונר אחרי מטאור (חלק מכוכב) בשווי 1.7 מילון דולר התרסק דרך גג ביתו. ג'וזואה האטגאלונג, בן ה-33, עבד על ארון קבורה ליד ביתו כאשר סלע מהחלל התנפץ דרך המרפסת בקצה סלונו בקולאנג - צפון סומטרה.

ג'וזואה, הצליח להוציא את הסלע החוצה, ואמר כי המטאור עדיין היה חם ושברירי בחלקו כשנגע בו בתחילה. כך דווח בתקשורת המקומית. האבן במשקל 2.1 ק"ג, הותירה חור גדול בגג הפח ובסופו של דבר נקברה בעומק 15 ס"מ בקרקע ליד הבית.

הוא סיפר כי: "הצליל היה כל כך חזק שהבית ממש רעד. אחרי שחיפשתי ראיתי שגג הפח של הבית נשבר, חשדתי מהר מאוד שהסלע הזה הוא אכן אובייקט מהשמיים שאנשים רבים מכנים מטאור, כי לא יתכן שמישהו זרק אותו בכוונה או הפיל אותו מלמעלה".

תושבים מקומיים באזור שמעו קולות חזקים שהרעידו את בתיהם, עשרות ביקרו בביתו של ג'וזואה כדי לראות את האובייקט הנדיר. "אנשים רבים הגיעו, מתוך סקרנות, ורוצים לראות את האבן," אמר.

האב לשלושה ילדים אמר שישתמש בחלק מהכסף לבניית כנסייה בקהילה שלו. "תמיד רציתי גם בת, ואני מקווה שזה סימן שאמשיך להיות בר מזל עכשיו" אמר לאתר The Sun.

מומחה מטאוריטים אמריקני ג'ארד קולינס, סיפר: "זה היה באמצע משבר קורונה, ולמען האמת התלבטתי בין לקנות את הסלע לעצמי או לעבוד עם מדענים ואספנים בארה"ב, לקחתי איתי הרבה כסף ככל שיכולתי לגייס והלכתי למצוא את ג'וזואה, שהתגלה כמנהל משא ומתן ממולח".

קולינס העביר את המטאור לארה"ב, שם נקנה על ידי ג'יי פיאטק, רופא ואספן מטאוריטים מאינדיאנפוליס, כך על פי מכון הירח בטקסס - ארה"ב. המכון פרסם כי המטאור מסווג כזן נדיר ביותר.

"זה היה מטאור סלע" אמר ראש הסוכנות הלאומית לאווירונאוטיקה וחלל תומאס ג'אמלודין, לדבריו, זו תופעה נדירה שהמטאור נופל באזור מגורים.

הוא הוסיף: "כמות הסלעים והפסולת מהיווצרות מערכת השמש גדולה מאוד בחלל. רוב המטאוריטים נופלים במקומות רחוקים מיישובים, כמו אוקיינוסים, יערות או מדבריות".

מטאור אינדונזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד