י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צאו והתפרנסו זה מזה

הרבנים במכתב מיוחד בעקבות החנויות שקרסו בקורונה

מגפת סגירת החנויות ברחוב רבי עקיבא בבני ברק וברחובות גאולה בירושלים שפורסמו כאן ב'בחדרי חרדים' הביאה למצוקה גדולה בקרב בעלי העסקים. כעת יוצאים גדולי הרבנים מכלל החוגים במטרה לעודד רכישה בעסקים המקומיים בכל מקום ומקום. המכתב המלא בפרסום ראשון 

הרבנים במכתב מיוחד בעקבות החנויות שקרסו בקורונה
החנויות בבני ברק שנסגרו בקורונה צילום: באדיבות המצלם

מגפת הקורונה הובילה את הממשלה ומשרד הבריאות להורות על סגרים שכללו סגירת חנויות ועסקים כאשר גם סגר ראשון וגם סגר שני נפלו בדיוק בימי ערב חג הפסח וחגי תשרי שכידוע מהווים מקור הכנסה גבוה לבעלי עסקים - במיוחד במגזר החרדי.

כידוע, מאות בעלי עסקים בציבור החרדי פעלו עפ"י הנחיות הבריאות, סגרו את עסקיהם לתקופה ממושכת למרות ההפסדים הקשים והכבדים שהיו כרוכים בכך והחשש מקריסה כלכלית.

בימים אלו, לאחר שרשויות המדינה הורו על שורת הקלות ובניהם, אישור לפתיחת חנויות הנמצאות ברחוב, בעלי העסקים מתפללים ותולים תקווה בשינוי המצב שאולי יגרום לקרן אור כלכלית שתפצה ולו במעט על החודשים בהם היו סגורים והפסידו סכומי כסף גדולים.

לאור המצב, עסקני עמותת 'אחריות – ייעוץ והכוון כלכלי' שהיו עדים למצוקתם של בעלי העסקים, עלו בימים האחרונים למעונם של גדולי ישראל ושטחו בפניהם את המצב הקשה במטרה לצאת בקריאה קדושה לציבור על החשיבות של "איש את רעהו יעזרו" וע"כ שראוי לערוך את הקניות הנדרשות דווקא בתחומי העיר ולא בערים שכנות, או גרוע מכך הזמנות מחו"ל.

תחת הכותרת "צאו והתפרנסו זה מזה" כותבים הרבנים  "מאחר שאחינו ובשרנו בארץ הקודש שרויים לצערנו ללא פרנסה הראויה לכלכל את ביתם, הננו בזאת לחזק את פעלם של עסקני ארגון 'אחריות' שנחלצו לקיים מצוות 'וחי אחיך עמך' ודואגים לבעלי העסקים תושבי הריכוזים החרדיים המשוועים להביא לחם לפי הטף".

"ואף אנו נצטרף לקריאה: מן הראוי להעדיף לקנות ולרכוש מבעלי העסקים המקומיים".

הרבנים מצטטים את דברי הרמב"ם "הלכה מפורשת היא ברמב"ם (הלכות מתנות עניים פ"י ה"ז) מובא: "שמונה מעלות יש בצדקה זו למעלה מזו. מעלה גדולה שאין למעלה ממנה, זה המחזיק ביד ישראל שמך (שנעשה עני) ונותן לו מתנה או הלואה או עושה עמו שותפות או ממציא לו מלאכה כדי לחזק את ידו עד שלא יצטרך לבריות, ועל זה נאמר: 'והחזקת בו גר ותושב וחי עמך', כלומר: החזק בו עד שלא יפול"".

"בכל ימות השנה ראוי להעדיף רכישת סחורה מבעלי עסקים שומרי שבת, מקניה במקומות אחרים, וביותר באתרים שאין רוח חכמים נוחה הימנו. בתקופה קשה זאת מוטל עלינו שבעתיים לתמוך ולסייע בידיהם".

על המכתב חתומים: הגאון רבי שמעון בעדני זקן חברי מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד שערי הוראה,  הגאון רבי יצחק זילברשטיין חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי שריאל רוזנברג גאב"ד בד"צ בני ברק, הגאון רבי משה שאול קליין אב"ד בד"ץ זכרון מאיר, הגאון רבי חיים צבי שפירא ראב"ד בד"ץ מחזיקי הדת בעלזא, והגאון רבי יהודה סילמן, ראב"ד בד"צ בני ברק.

 

 

 

חנויות מרכז עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד