י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התשתית של מודרנה מוכנה

משרד הבריאות: "יכולים להפיץ מיליון חיסונים כעת"

השגת החיסון היא רק המשימה הראשונה בתכנון: "חוות הקפאה" ומערך שינוע מורכב • "התשתית לחיסונים של מודרנה מוכנה, התשתית לפייזר - בתוך ימים" 

משרד הבריאות: "יכולים להפיץ מיליון חיסונים כעת"
חיסון צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

אמנם החיסונים נגד נגיף הקורונה עדיין לא כאן, אך במשרד הבריאות כבר נערכים לאתגר הלוגיסטי והתפעולי סביב הפצתם. במשרד אף יצאו למכרז לרכישת 20 מיליון מזרקים ומחטים, שישמשו למתן החיסונים, כך מפרסמת הבוקר, כתבת הבריאות של "ישראל היום"-מיטל יסעור בית-אור.

על פי הדיווח, בישראל מבקשים לרכוש בסך הכל כ־15 מיליון מנות חיסון, כדי שיספיקו בסופו של דבר לכל אזרחי המדינה. חלק מהחיסונים, כמו פייזר ומודרנה, ניתנים בשתי מנות.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר כי "ישראל מנהלת מו"מ עם כל יצרניות החיסונים שנמצאות בשלבים מתקדמים".

במשרד הבריאות כבר הוקם צוות שמרכז את הנושאים הלוגיסטיים הקשורים לשינוע ולמתן החיסון, כאשר בצוות לטיפול במגיפות דנים על קבוצות הסיכון שיקבלו ראשונות את החיסון.

אבי בוסקילה, מנכ"ל חברת שראל, האחראית על רכש תרופות וציוד לבתי החולים הממשלתיים, הסביר כי "בחיסונים של פייזר ומודרנה יש צורך בהקפאה עמוקה. ברור שחיסון כזה שמוחזק במינוס 70 מעלות ורגיש לשינויי טמפרטורה זה אתגר משמעותי, אם כי החיסון של מודרנה דורש מינוס 20 מעלות, תהליך שאנו כבר עם ניסיון בו ויותר ערוכים לו. היום אנו מאחסנים ומפיצים את חיסוני הפוליו, שגם הם מאוחסנים במינוס 20 מעלות. אני מעריך שההיערכות בארץ תהיה להקים 'חווה' של מקפיאים בהקפאה עמוקה עד מינוס 70 מעלות, ומשם החיסונים ישונעו לכ־1,000 עד 1,500 נקודות קצה ברחבי הארץ, שם יינתנו לאזרחים".

לדברי בוסיקלה, "אנו כבר היום ערוכים לאחסן ולהפיץ מיליון חיסונים של מודרנה במינוס עשרים מעלות ותוך ימים בודדים נהיה ערוכים גם למיליון נוספים של פייזר במינוס 70 מעלות ויודעים להיערך להיקפים רחבים יותר".

 

חיסון לקורונה חברת פייזר חברת מודרנה קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד