ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות הצלחת 'מודרנה'

פייזר מעדכנת: החיסון הציג יעילות של 95%

לאחר ש'מודרנה' הציגה את החיסון והצהירה כי הוא הראה יעילות של 95%, בעוד ש'פייזר' הצהירה קודם לכן על יעילות של 90%, מעדכנת 'פייזר' את הצהרתה. "החיסון יעיל ב95%, ולכל הגילאים"

פייזר מעדכנת: החיסון הציג יעילות של 95%
חיסון לקורונה צילום: פייזר

מעדכנים את הציון: מספר ימים לאחר ש'מודרנה' הציגה את החיסון שפיתחה וקבעה כי הוא הציג יעילות של 95%, בעוד שהחיסון של 'פייזר' הוצג כבעל רמת יעילות של 90% "בלבד", מעדכנת היום 'פייזר' את הצהרתה והיא קובעת כי החיסון מתוצרתה הוכיח אף הוא יעילות של 95%.

לפי ההודעה העדכנית של 'פייזר' החיסון שפותח על ידה  מראה יעילות של 95% במבוגרים בגילאים 65+. בנוסף, הם קובעים כי  נתונים נוספים שנאספו בניסוי הקליני מראים שהחיסון אפקטיבי בצורה שווה בכל הגילאים. הממצאים, לדברי החברה, מבוססים על 2 מנות חיסון שנתנו למעל 41,000 משתתפים ברחבי העולם.

עם זאת, חשוב לציין כי הצהרותיהן של שתי החברות מסתמכות על נתוני החברות בלבד וטרם פורסמה הצהרה של אחד הגופים הרשמיים, כמו הFDA, בנוגע ליעילות החיסון.

הצהרתה של 'מודרנה' לפיה החיסון שלה הציג יעילות של 955, בעוד ש'פייזר' הצהירה על 90%, גרמה לירידת מניותיה לעומת אלו של מודרנה, כך שיש להעריך שזו הסיבה לפרסום העדכון, שכן מבחינה רפואית אין הבדלים משמעותיים בין שיעורי ההצלחה 90 או 95%. עם זאת, 'מודרנה' עדיין מפגינה עליונות לעומת 'פייזר' בכל הנוגע לשינוע ולאיחסון, שכן בניגוד לחיסון של 'פייזר' שדורש איחסון בתנאי הקפאה חריגים של מינוס 70 ואפילו 80, החיסון של 'מודרנה' נשמר בתנאי מקרר רגילים במשך חודש. 

חברת מודרנה פייזר חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד