י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות הנחת המטענים

נתניהו במסר מאיים לאיראן: "מי שיתקוף - דמו בראשו" • צפו

ראש הממשלה התבטא היום אחר הצהריים להתחממות בגבול הצפון, זאת לאחר שחיל האוויר תקף הלילה שורה של יעדים איראנים בסוריה, בתגובה להנחת המטענים בגבול | "מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו - דמו בראשו", אמר נתניהו

נתניהו במסר מאיים לאיראן: "מי שיתקוף - דמו בראשו" • צפו
נתניהו בפיקוד הצפון צילום: פלאש 90

אחרי חשיפת זירת המטענים ותקיפת חיל האוויר הלילה בסוריה, ראש ההמשלה נתניהו משדר מסר ברור לאיראן ושלוחותיה באזור. "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה", אומר נתניהו, "זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים".

נתניהו אומר עוד כי כל תוקפנות תיענה בתגובה משמעותית, ואף רומז לחיסולים ממוקדים של מי שינסה להוציא אל פעולות נגד ישראל. "לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה, ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו - דמו בראשו".

בתוך כך, במערכת הביטחון מעריכים כי המטענים שנחשפו אתמול הונחו בהנחיה ישירה של כוח קודס האיראני הפועל באזור, כשהמטרה היא פגיעה חמורה בכוחות צה"ל. הלילה, כבר הגיב צה"ל לניסיון הפיגוע ותקף מספר מטרות איראניות בסוריה. כלי התקשורת במדינה דיווחו הבוקר על לפחות עשרה הרוגים, חלקם פעילים איראנים.

הבוקר, נחשפו פרטים חדשים אודות זירת המטענים שנחשפה. על פי דובר צה"ל, מדובר בשלושה מטענים עוצמתיים השוקלים עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ. פיצוץ של המטענים, כך מעריכים בצה"ל, היה עלול לגרום לאבדות קשות. בצה"ל הבהירו כי המטענים הונחו כבר לפני מספר שבועות, ומערכת הביטחון עקבו אחר הזירה.

בתוך כך, במערכת הביטחון נערכים לתגובה מצד כח קודס, לאחר התגובה הקשה הלילה על המתקנים האיראניים. מחשש לירי רקטות לצפון הארץ, נפרסו סוללות כיפת ברזל. צה"ל העביר בימים האחרונים מסרים לבוריה ולגורמים האיראנים הפועלים באזור, אך "המסר לא נקלט", כך על פי דובר צה"ל. 

"ישראל לא תאפשר התבססות אירנית בסוריה", אמר הבוקר דובר צה"ל, "אנחנו פועלים נגד המארח הסורי ונגד האורח האירני. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את הסמכות שלו ואנחנו מוכנים לכל תרחיש. האיראנים עדיין מכווינים פיגועים על הגבול ולכן הגבנו. אמצעי לחימה אירניים ממשיכים להיכנס לסוריה ומליציות שיעיות פועלות בשטח בהכוונה אירנית". 

הלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. בצה"ל הבהירו כי התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית.

נתניהו מטעני חבלה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד