י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בוידאו

המטרות נפגעות ומושמדות: תיעוד מתקיפות צה"ל בסוריה

בתקיפות חיל האוויר הלילה בסוריה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של הכוחות האיראניים וצבא סוריה | באפן חריג, צה"ל מפרסם הערב את תיעוד התקיפות | צפו

המטרות נפגעות ומושמדות: תיעוד מתקיפות צה"ל בסוריה
תקיפת חיל האוויר הלילה בסוריה צילום: דו"צ

בתגובה לחשיפת המטענים אמש (שלישי) גבול סוריה, תקפו הלילה מטוסי חיל מטרות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה. כעת, באופן חריג, מפרסם צה"ל את תיעוד התקיפות. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. בצה"ל הבהירו כי התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית.


"חשיפת זירת המטענים אתמול, מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה", מסר דובר צה"ל והוסיף: "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב". בעקבות התקיפות, צה"ל שומר על מוכנות גבוהה ונערך. לכל תרחיש.

עשרות קילוגרמים של חומר נפץ, הוטמנו בזירת המטענים שאותרה על ידי צה"ל בגבול. במערכת הביטחון מעריכים כי המטענים הונחו בהנחיה ישירה של כוח קודס האיראני הפועל באזור, כשהמטרה היא פגיעה חמורה בכוחות צה"ל. הלילה, כבר הגיב צה"ל לניסיון הפיגוע ותקף מספר מטרות איראניות בסוריה. כלי התקשורת במדינה דיווחו הבוקר על לפחות עשרה הרוגים, חלקם פעילים איראנים.

הבוקר, נחשפו פרטים חדשים אודות זירת המטענים. על פי דובר צה"ל, מדובר בשלושה מטענים עוצמתיים השוקלים עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ. פיצוץ של המטענים, כך מעריכים בצה"ל, היה עלול לגרום לאבידות קשות. בצה"ל הבהירו כי המטענים הונחו כבר לפני מספר שבועות, ומערכת הביטחון עקבו אחר הזירה.

סוריה חיל האוויר תקיפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד