כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאחורי המסכה

מחקר מקיף: המסכות לא מספקות הגנה

מחקר שנערך בדנמרק מצא כי עוטי מסכה נדבקו בקורונה בשיעור קרוב לאלו שלא עטו אותה. עם זאת, לא נבדק עד כמה המסכה שומרת על מי שעוטה אותה שלא ידביק אחרים

מחקר מקיף: המסכות לא מספקות הגנה
מטיילים בונציה עם מסכות צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מחקר גדול שנערך בדנמרק מפקפק ביעילות המסכה ובהגנה שהיא מספקת למי שעוטה אותה. במסגרת המחקר שנערך לפני כמה חודשים בזמן שלא חלה במדינה חובה לעטות מסכה, בדק יותר מ-6,000 איש, מחציתם עטו מסכות ומחציתם – לא.

התברר כי בין עוטי המסכות נדבקו 1.8% ובין אלו לא עטו מסכות נדבקו בקורונה 2.1%. כלומר, המסכה סיפקה במקרה הטוב יעילות של בין 10 עד 15 אחוזים – הרבה פחות מכפי שמקובל לחשוב.

מדובר בפער זעום בין הנדבקים, כזה שלא מצדיק את ההוראה הגורפת על עטיית מסכות במרחב הציבורי, דבר הכרוך באי נעימות בולטת, כשרבים אף חווים קושי מסוים בנשימה בעקבות המסכה הצמודה לאפם.

עם זאת, קשה להסיק מסקנות מהמחקר האמור, שכן העובדה שהוא בוצע בתקופה בה לא חלה חובה על עטיית מסכה במדינה, מעוותת את הממצאים. החוקרים מסכימים כי יותר משהמסכה מספקת הגנה על מי שעוטה אותה שלא ידבק, היא שומרת עליו שלא ידביק אחרים. כלומר, אם שני אנשים עוטי מסכה נפגשים ואחד מהם חולה קורונה, קיים סיכוי נמוך שהוא ידביק את חברו. במחקר הדני לעומת זאת, אלו שעטו מסכות נדבקו מאלו שלא, מאחר והמסכה לא מצליחה לספק הגנה טובה על מי שעוטה אותה, במידה וחולה קורונה חשוף פנים שוהה לידו.

 

קורונה מסיכת פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד