י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת הגיור

פרסום ראשון: כך נערך השר דרעי לבלום את הרפורמים בבג"ץ

חוק הגיור מעסיק בימים אלה את הסיעות החרדיות מחשש להכרה ברפורמים. השר דרעי נערך: דורש מהיועמ"ש לבקש דחייה מבג"ץ בהכרעה ובמקביל פועל לעקוף את הממשלה ולחוקק חוק פרטי | בימים האחרונים פנה השר עם תזכורת לראש הממשלה לקדם את החקיקה הממשלתית

פרסום ראשון: כך נערך השר דרעי לבלום את הרפורמים בבג"ץ
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

סאגת חוק הגיור שנמצא על סדר יומה של הכנסת מביא לחיכוך בתוך הסיעות הדתיות, לקראת הכרעת בג"ץ, שעשוי להכיר בגיורים רפורמים. השר אריה דרעי פועל כעת לבקש דחייה מבג"ץ.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי דרעי הודיע ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי בתשובת המדינה לבג"ץ, שהוא ידרוש דחייה בהכרעה, שכן לטענת דרעי הוא מבקש לחוקק את חוק הגיור הממלכתי, אך בשל המצב הפוליטי שהממשלה לא מתפקדת יש לדחות את ההכרעה עד ליציבות פוליטית.

בנוסף, דרעי שיגר עם הקמת ממשלה דרישה מראש הממשלה להפיץ את תזכיר חוק הגיור הממלכתי ולנצל את העובדה שמתנגדי החוק, שרי ימינה וחבר הכנסת אביגדור ליברמן מנעו את קידומו, וכעת הוא דורש להכין את תזכיר החוק.

מאז ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לקדם את תזכיר החוק, בימים האחרונים פנה השר אריה דרעי עם תזכורת לראש הממשלה לקדם את החקיקה הממשלתית, כשלא ברור מה תהיה עמדת כחול לבן אם וכאשר חוק הגיור יעלה לחקיקה.

דרעי לא מסתפק בכך וביקש השבוע מחבר הכנסת משה ארבל להניח על שולחן הכנסת את חוק הגיור הממלכתי כהצעת חוק פרטית, כדי שבמקרה והממשלה לא תקדם את החוק, הוא יקודם בהליך פרטי.

מערך הגיור חוק הגיור סערת הגיור משה ארבל אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד