כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחשש לשלומן של התלמידות

חשש להתפרצות בשכונה החרדית בפ"ת: בית הספר נסגר

התפרצות קורונה במעון יום ובבית ספר בית יעקב בשכונה החרדית, הביאה לחשש מהותי בקרב גורמי המקצוע בעיר מהתפרצות כוללת, מה שהוביל להחלטה לסגירת בית הספר עד לביצוע בדיקה של כלל התלמידות והצוות

חשש להתפרצות בשכונה החרדית בפ"ת: בית הספר נסגר
כיתות לימוד. אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשל התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה בבית הספר 'בית יעקב' בשכונת 'גני הדר' בפתח תקווה, ומתוך חשש ממשי מפני קריסת מתווה הקפסולה בבית ספר זה, קיבל ראש העיר רמי גרינברג החלטה בשיתוף כלל הגורמים המקצועיים, לסגור את שערי בית הספר עד לביצוע בדיקות קורונה של כל תלמידות וצוות המוסד, וזאת מחשש לשלומן של התלמידות, המורות ומשפחותיהן, ומתוך רצון לקטוע את שרשראות ההדבקה במהירות וביעילות.

מדובר בבית הספר שברחוב מנחת שלמה 1 בעיר, בו התגלתה מורה שמלמדת בכמה קפסולות בכיתות שונות במקביל, וכן תלמידה מאחת הכיתות שנמצאה מאומתת לקורונה. יצוין כי המורה לימדה בבית הספר בפעם האחרונה ביום שני האחרון ה-16.11 והתלמידה שהתה בבית הספר בפעם האחרונה ביום ראשון ה-15.11.

על פי תקנות משרד הבריאות, כל הקפסולות הבאות חייבות בבידוד: קפסולה א' של התלמידה, עד ה-29.11. קפסולות א' וקפסולה ב' מכיתה ב-3 וקפסולה ב' מכיתה ד-2 ייכנסו לבידוד עד ה-30.11.

ראש העיר גרינברג ציין בהודעה שפרסם לתושבים כי מרשימת הבידוד הארוכה ומניסיון העבר העגום במקרים אלו, עלה חשש ממשי להתפשטות הנגיף בקרב התלמידות וצוות בית הספר למרות הקפסולות הקיימות. בשל כך, ומתוך רצון לקטוע במהירות את שרשרת ההדבקה, התקבלה ההחלטה ע"י כלל גורמי המקצוע לסגור את בית הספר עד לביצוע בדיקות קורונה לכלל התלמידות וצוות בית הספר.

כמו"כ, אחים ואחיות של הנכנסים לבידוד רשאים לחזור למוסדות החינוך רק אחרי ביצוע בדיקת קורונה של האח/ות המבודד/ת וקבלת תשובה שלילית. וכן לאחר מילוי טופס הצהרה ייעודי - "בידוד הנחשף כנדרש בהנחיות", ומסירת הטופס ותשובת בדיקה שלילית למוסד החינוכי (הטופס מופיע באתר העירוני).

ראש העיר הוסיף לציין כי קדמה לבית הספר התפרצות קורונה מאסיבית בימים האחרונים במעון הבעש"ט, גם הוא בשכונת 'גני הדר'. ההתפרצות במעון שמשמש את תושבי השכונה, יחד עם ההתפרצות בבית הספר, הביאה את גורמי המקצוע לקבל את ההחלטה לסגור את המוסד עד לבדיקה כוללת של כלל התלמידות והצוות. זאת מחשש להתפרצות כוללת בשכונת גני הדר ומתוך ניסיון לעצור את התחלואה.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי לבקשת ראש עיריית פ"ת, אישרה ד"ר אפרת אפללו ממשרד הבריאות ביצוע בדיקות קורונה בבית הספר בית יעקב בגני הדר החל ממחר. וכי הדיגום יבוצע על ידי פיקוד העורף.

קורונה פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד