י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרב המכתבים

סמוטריץ' משיב לדרעי: "המשכיות העם היהודי על כתפי הסיעות החרדיות"

נמשך הקרב בין ימינה לש"ס. לאחר שדרעי השיב לסמוטריץ' בזעם כי אינו זקוק להטפות המוסר שלו, הח"כ מתנצל בציניות ומוסיף לתקוף ולעקוץ: "למרבה הצער, מפלגתי ואני הושארנו על ידכם באופוזיציה ולכן השפעתנו בעניין קטנה, ומלא כובד שרשרת הדורות מוטל על כתפיך ועל כתפי שותפיך למפלגות החרדיות החברים בקואליציה"

סמוטריץ' משיב לדרעי: "המשכיות העם היהודי על כתפי הסיעות החרדיות"
אריה דרעי/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרב המכתבים בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ לשר אריה דרעי נמשך. אחרי שסמוטריץ' ביקש את ערונותו של דרעי בנושא חוק הגיור, השיב לו יו"ר ש"ס במכתב בו הוא מאשים את חבריו לסיעת 'ימינה' וטען כי הוא אינו צריך את הטפת המוסר. כעת מגיעה תשובתו של חה"כ בצלאל סמוטריץ׳ במכתב חריף.

"בפתח הדברים", פותח סמוטריץ' את מכתבו, "אבקש את סליחתך. מהאמור במכתבך נראה כי ראית במכתבי "הטפת מוסר" ונפגעת מכך. קטונתי. איני יודע מהיכן ניתן היה לראות זאת במכתבי, שלא בא אלא לעורר לנושא דחוף ומהותי, שחששתי שנשכח בשטף עשייתך החשובה במסגרת המאבק בקורונה ויתר עשייתך במשרד הפנים, נושא שעד כה לא זכה להתייחסות בכנסת הנוכחית, ואם לא יקבל התייחסות נחושה בימים הקרובים עלול להיות בגדר "מעוות לא יכול לתקון". מכל מקום, אם יצאה תקלה מתחת ידי והדברים פגעו בך מובן כי אני מתנצל על כך".

"לגופו של עניין", כותב חבר הכנסת הדתי מהאופוזיציה, ״אני שמח שמכתבי הגשים אל תכליתו וזירז למזורזין. שמחתי לראות שבעקבות מכתבי הניח ח"כ ארבל מחדש את הצעת חוק הגיור הממלכתי (שקיבלה פ' יומיים לאחר מכתבי). מוטב מאוחר מלעולם לא. מובן כי המבחן אינו בהנחת ההצעה על שולחן הכנסת אלא בהפעלת כל כובד המשקל הקואליציוני הנדרש בכדי לקדם אותה בשקידה ראויה במהירות האפשרית, ולוודא כי הודעת העדכון שעל המדינה להגיש לבג"ץ ב-30 לחודש הזה למניינם תכלול הצהרה ברורה בדבר הכוונה לחוקק את החוק וממילא לייתר את העתירה ולהורידה מסדר היום".

סמוטריץ׳ מוסיף, "מסגנונו הנחרץ של מכתבך ניתן להניח שלא תשקוט עד אשר אם עשית את אשר הצהרת כה. כאמור במכתבך ובמכתבי, אתמוך בכך בכל כוחי, וכך גם יתר חבריי". בהמשך המכתב הוא מעלה בפניו נושאים נוספים הנמצאים על שולחן בג"ץ הנוגעים לנושאי דת.

הח"כ מוסיף לעקוץ את דרעי בנושאים נוספים, "עוד אזכיר את הבטחתך טרם הבחירות, מתוך תפקידך ואחריותך כשר הפנים האחראי על הרשויות המקומיות, לדרוש בכל הסכם קואליציוני עתידי את תיקון החוק לסגירת הפרצה בסטטוס קוו בהפעלת התחבורה הציבורית בשבת על ידי הרשויות המקומיות. הבטחה שעוד לא מאוחר לקיים״, שהוא מציין, ״כללו של דבר, בימים האלה ממש אנו בעיצומה של מתקפה רבתי מצידו של בג"ץ נגד המשכיות העם היהודי וקדושתו".

לגבי הטענות שהזכיר דרעי על התנגדות סיעת ימינה לחוק גיור ממלכתי בשל לחץ של רבני צוהר, מתייחס בצלאל יואל סמוטריץ' וכותב לשר דרעי, "למרבה הצער, מפלגתי ואני הושארנו על ידכם באופוזיציה ולכן השפעתנו בעניין קטנה, ומלא כובד שרשרת הדורות מוטל על כתפיך ועל כתפי שותפיך למפלגות החרדיות החברים בקואליציה״ שהוא מוסיף: ״ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות", כך, "התכתשות בינינו לא תתרום לעניין. הבה ונשלב ידיים לשמירת העם היהודי ואחדותו".

בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד