י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נאבקים בגודש בכבישים

מהפכת המוניות השיתופיות יוצאת לדרך • מהלך של WIN WIN

רפורמה חדשה תאפשר נסיעה שיתופית במוניות תוך התבססות על מונה חדש שמאפשר 4 נסיעות במקביל, כאשר חברות האפליקציות יוכלו לייצר מסלול נסיעה מרובה משתתפים של המונית, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. השרה רגב: נהגי המוניות לא ייפגעו

מהפכת המוניות השיתופיות יוצאת לדרך • מהלך של WIN WIN
Roni Shutzer /FLASH90

הרפורמה של שרת התחבורה, מירי רגב יוצאת לדרך. כאשר בתום דיון בראשותה, הכריזה השרה על רפורמה חדשה שתאפשר נסיעה במוניות שיתופיות, במתכונת שצפויה להיות אטרקטיבית הן לנוסעים והן לנהגי המוניות כאחד וזאת כצעד נוסף למאבק בגודש בכבישים.

על פי הרפורמה, משרד התחבורה יציג מונה חדש שיאפשר פתיחה במקביל של 4 נסיעות שונות, ושיעניקו הנחות שינועו בין 20-50% לנוסעים, על פי כמות הנוסעים שייסעו בפועל.

בבסיס הרפורמה החדשה עומדת ההבנה שהנסיעות השיתופיות צריכות להיות אטרקטיביות גם לנהגים וגם לנוסעים, על מנת שבניגוד לניסיונות עבר להפעלת תחבורה שיתופית, הפעם היא תהפוך לנחלת הציבור.

על פי הרפורמה, נוסע שיזמין נסיעה שיתופית יקבל הנחה על דמי ההזמנה, ועם הצטרפות נוסעים נוספים יזכה להנחות נוספות על מחיר המונה. המונה החדש יידע לחשב את כלל הפרמטרים לכלל הנוסעים בנסיעה השיתופית, והמחיר לנוסע יוכל להגיע עד 50% הנחה במידה ויצטרפו 4 נוסעים לנסיעה.

יודגש כי לרפורמה הוזמנו להצטרף כלל האפליקציות המציעות שירותי מוניות בישראל ובכירים בחברות האפליקציות השתתפו בדיון לצד נציגי נהגי המוניות ששותפים לרפורמה החדשה ונרתמו להצלחתה. נסיעות המבחן במונה החדש כבר החלו ועל פי הנחיית השרה רגב ייעשו כל המאמצים על מנת להתחיל את הנסיעות השיתופיות בפועל כבר בתחילת 2021 תוך סיום עבודת המטה ותיקוני החקיקה הנדרשים לביצועו.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה עם השקת המיזם "בפעם הראשונה אנו עושים מהלך שיתופי אמיתי בין המוניות לחברות האפליקציות. אני מקווה שכולם יצטרפו למהלך הזה. זה לא היה קל להצליח לאזן בין הרצון לשמור על נהגי המוניות ופרנסתם ומצד שני לדאוג לציבור ולצרכן הישראלי. זהו מהלך של WIN WIN ואני מאמינה שנראה בו ברכה ועידוד של הציבור להמשיך ולעבור לתחבורה ציבורית ושיתופית".

מוניות שירות משרד התחבורה נסיעות שיתופיות מוניות שיתופיות תחבורה שיתופית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד