י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יישרו קו?

דיווח: ערב הסעודית לוחצת על פקיסטן להכיר בישראל

ראש ממשלת פקיסטן הצהיר כי "מופעל לחץ" על מדינתו להכיר בישראל, ע"י ארה"ב ומדינות נוספות | עיתונאי פקיסטני טוען כי המדינה הנוספת שלוחצת על פקיסטן היא ערב הסעודית

דיווח: ערב הסעודית לוחצת על פקיסטן להכיר בישראל
פקיסטן, אילוסטרציה צילום: pixabay

העיתונאי הפקיסטני, מובשר לוקמן, טוען כי סעודיה היא אחת המדינות שלוחצות על פקיסטן להכיר בישראל, הצהרתו של לוקמן באה בעקבות הצהרת ראש ממשלת פקיסטן, אימרן חאן, כי על איסלאמאבאד (בירת פקיסטן) "הופעל לחץ" על ידי ארצות הברית ומדינות אחרות להכיר בישראל. "אין לי ספק שהמדינה האחרת שעליה הוא מדבר היא סעודיה, ואף לא אחת אחרת," אמר לוקמן.

"יש רק ארבע מדינות שהיו יכולות לומר זאת: אחת היא ארצות הברית, השנייה היא ישראל, השלישית היא הודו והרביעית היא ערב הסעודית. אין מדינה חמישית שיש לה סוג כזה של השפעה על פקיסטן", הסביר.

"פקיסטן לא יכולה לדבר עם ישראל, לפחות באופן רשמי, והוא לא מסתדר עם ההודים, אז זה מאוד פשוט", הוסיף לוקמן.

לוקמן מציין את המצב הגיאופוליטי המורכב באזור, כמו גם את התפתחות האזור לאורך השנים - שבה פקיסטן עומדת בפני לחץ ומקיימת קשרים עם מדינות "מפוקפקות" כמו סין, איראן, טורקיה ומלזיה, אשר גרמו למתחים בין ריאד לאיסלאמאבאד.

חאן אף הצהיר לאחרונה בפומבי כי פקיסטן נמצאת כעת, במונחי לוקמן, ב"חיקה של סין ולא זו האמריקאית", פקיסטן בחרה ליישר קו עם שכנתה האזורית על פני ארצות הברית.

אך חאן ציין כי אין לו "שום אינטרס סמוי להכיר בישראל אלא אם כן קיים הסכם הוגן, המספק את הפלסטינים", והוסיף כי העמדה מונעת על ידי מייסד פקיסטן מוחמד עלי ג'ינה, שדחה לחץ דומה בעבר.

ראש ממשלת פקיסטן דיבר בפומבי על ההשפעה שמגיעה מארצות הברית, הוא סירב לנקוב בשמות המדינות המעורבות האחרות ולא ציין אם הן מדינות מוסלמיות או לא מוסלמיות. "ישנם דברים שאיננו יכולים לומר", אמר חאן, והוסיף כי פקיסטן מקיימת "יחסים טובים" עם כמה מהמדינות המעורבות.

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, שיבח את עמדתו של חאן ואמר כי ההנהגה הפלסטינית "מעריכה מאוד" את הדבקות ב"עמדות התמיכה שלו בעם הפלסטיני להשגת זכויותיו הלגיטימיות".

ערב הסעודית פקיסטן הסכם שלום ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד