י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בסיוע ארגון 'השומרים'

14 עצורים בשרשרת גניבות רכבים; רובם בבעלות יהודיים

מכת גניבות הרכב בבולטימור: המשטרה המקומית הודיעה על מעצרם של כ-14 חשודים האחראים לשרשרת גניבות בעיר | רוב הנפגעים בני הקהילה היהודית

14 עצורים בשרשרת גניבות רכבים; רובם בבעלות יהודיים
.השומרים בבולטימור צילום: באדיבות המצלם

משטרת בולטימור עצרה 14 אנשים האחראים לשרשרת גניבות רכב שכלל מספר רב של קורבנות יהודים.

אתמול הודיעה משטרת בולטימור על מעצרם של 14 אנשים האחראים למספר גניבות רכבים, הבלשים גילו לפחות עשרה אירועי גניבות רכבים כששמונה מהם התרחשו במחוז צפון-מערב בולטימור, ואחדים במחוזות דרום-מזרח ודרום-מערב.

כמעט כל הקורבנות במחוז צפון-מערב היו בני הקהילה היהודית, ארגון 'השומרים' של בולטימור סייע למשטרת בולטימור לתפוס את הגנבים שגם איימו בנשק חם על נהגים וגנבו להם את רכבם.

"פעולות אלימות אלה אינן מקובלות ולא ייסבלו על ידי מחלקות האכיפה שלנו, השוטרים שלנו נחושים בדעתם לתפוס את העבריינים האלימים הללו ולעבוד יחד עם שותפינו למערכת המשפט הפלילי בכדי להבטיח את הטיפול במעשים אלימים בכדי להגן טוב יותר על קהילותינו", אמר המפכ"ל מייקל הריסון.

באוקטובר האחרון בלשים הבחינו בכמה קווי דמיון מובהקים המשמשים את אירועי השוד, והשוטרים הצליחו לאסוף מידע מעדי ראיה לתפיסת האחראים לאירועים האלימים הללו.

"אני רוצה להודות לגברים ולנשים במשטרת בולטימור על עבודתם המדהימה של המשטרה בטיפול בעבריינים אלימים אלה", אמר ראש העיר ברנרד יאנג. "אני גם רוצה להודות לחברי הקהילה שלנו שהתייצבו ואמרו 'די זה מספיק' וסייעו לבלשים שלנו על ידי מתן מידע רב ערך במקרים אלה. כך נצמצם את הפשע האלים בעירנו על ידי בניית האמון הקריטי בין הקהילה למשטרה. כך אנו הופכים את בולטימור לבטוחה לכולם".

"קראתי למנהיגי המדינה שלנו להכניס חקיקה ליצירת מאגר מידע בו הקורבנות, העדים והקהילות הסובלות על ידי פשע יכולים לעקוב אחר מקרים ולראות את כל המידע סביב מקרה מסוים וכל תקרית קודמת של אותו חשוד למעט את שם הצעירים", כך אמר יו"ר המועצה לבטיחות הציבור, יצחק שלייפר. "זה יקים שקיפות ואחריות על מקרים".

שלייפר אמר לאתר Yeshiva world news כי הוא משבח את מתנדבי השומרים של בולטימור "על עזרתם שלא יסולא בפז במעצרים רבים".

משטרת בולטימור הגבירה את הסיור בשכונות שנפגעו ביותר משרשרת אירועים, והוסיפה משאבים נוספים וכוח משימה מיוחד לטפל בגניבת רכב.

גניבת רכבים בולטימור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד