י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המהדורה השבועית

לייבל'ה עצוב: גל גירושי קורונה במגזר החרדי

השבוע במדור הטוב במגזר: הכתב הפוליטי ששב לארץ; הכתב הצעיר ששדרג את צבע החולצה במפתיע; שיחת המסדרון של השר חדש-ישן יעקב ליצמן עם הבכירים; הסכין החדשה של העיתונאי הכי כתום שיש; והברכה של השר דרעי ליום הולדתו של השדרן הוותיק 

לייבל'ה עצוב: גל גירושי קורונה במגזר החרדי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לפני אי-אילו שנים בזמן שלייבל'ה היה בחור בישיבה, היה ידוע שהסימן הראשון לפתיחת מאבק עיקש בין הבחורים להנהלה, היה כאשר בנו של ראש הישיבה היה ניצב בפתח הפנימיה עם מזוודות ארוזות. הכול ידעו כי כאשר בנו של הרב שומע בבית על רצון "לעשות סדר", הוא תופס את הרגליים לפני כולם ובורח עד יעבור זעם. מעשיה נאה זו עלתה בראשו של לייבל'ה בעודו מביט על ארסנל האדמו"רים שעזבו השבוע את הארץ.

הינדל'ה, שדאגתה לנושא הדירות לילדים מפורסמת וידועה, פסקה מאמירת מזמורי התהילים עת שמעה שיענק'ל ליצמן התפלל בכוונה, הפעם באמת כפי ההנחיות, וחזר למשרד. לא כ"סגן שר" ולא כ"משקיף" אלא שר ממש, וכעת יכול להתפנות לטיפול במשבר הדיור החרדי.

כספיח למשבר הדיור, מתנהל משברון נוסף בחסות הגל השני של הקורונה. בשבוע האחרון שמע לייבל'ה על קרוב לעשרים זוגות שנפרדו במזל טוב. חלקם ידועים יותר, חלקם פחות. מה שמעצים את בעיית המחסור בדירות ומחייב את השר לדאוג לפתרון בעיות "שלום בית".

לייבל'ה גם שמע השבוע על מיני סערה באחת מתחנות הרדיו שם באחת התוכניות עלו על 'אייטם' שקשור לזמר אברהם פריד והשיר 'שבורי לב'. הדבר יצר סערה בתחנה, וללייבל'ה נודע כי '‏‏‏‏מנהל מחלקת אקטואליה וחדשות' טען שמדובר באייטם 'מקצועי' אבל מנכ"ל הרדיו עקץ אותו בקבוצה הפנימית ויש אומרים שזו היתה סוג של נזיפה קשה. 

השבוע לייבל'ה הגיע בעצמו למשכן הכנסת בכדי לראות את המצב מקרוב. מיד בהגיעו למשכן התיישב בחדרי העיתונאים המלאים עד אפס מקום. דווקא שם הצליח לראות כמה דברים מעניינים במשכן הכנסת שהרי כפי הידוע, שם נסגרים ה'דילים' האמיתיים. 

מי שחזר לכנסת לאחר חופשה קצרה הוא הפוליטי שלנו ארי קלמן, שהגיע לכנסת לאחר שבוע מלא במכתבים שקיבל, ומי שבירך אותו ב'שולעם עליכם' היה ללא אחר מישכר זלמנוביץ' שמיד בבוקר עדכן את עוקביו, 'הוא חזר'. אותו זלמנוביץ', מיודענו, גם התחדש בחולצה תכולה שלא ברור עדיין צבעה האמיתי, האם זה תכלת ממרכך הכביסה הזול במרכול החרדי או שזה באמת לוק חדש שתפר לנו ישכר היקר. 

עוד ניצב על משמרתו בכנסת הוא מאיר ברגר מעיתון 'המבשר'. בכל שבוע ביום שישי לייבל'ה דרוך לראות 'עוד מברגר ב'המבשר'. ברגר ישב מול לייבל'ה בעמדה וזכה לתמונה. 

במהלך ישיבת הסיעה מצא לייבל'ה את הג'וקר של המשכן, מוטי בבצ'יק, בהפוגה קלה עם הגוראי של ועדת החוקה יהודה רוסט, שעות לפני האירוע הדרמטי ליד חדר קבלת הקהל בגור. בין לבין נאלץ בבצ'יק לתמרן עם הבוס את חזרתו למשרד הבינוי והשיכון, לאחר המתיחות שנרשמה בין השניים.

גם את 'המערבב' יעקב איזק פגש לייבל'ה במזנון החלבי ממתין לקפה הבוקר במתינות ובסבלנות.  

לייבל'ה לא הסתפק במעקב הצמוד של ארי קלמן אחר המתרחש, ומספק לכם את פגישות ליצמן במסדרונות: עם בני גנץ, איתן גינזבורג ויענקי טסלר. חדי העין יבחינו בסגן השר משולם נהרי מטה אוזן לשיחה תוך כדי הליכה. 

ומחוץ לכנסת, בשטח פתוח ללא המונים נראו חברי הכנסת יעקב טסלר, ינון אזולאי ואוריאל בוסו בתפילת מנחה בנתב"ג לאחר סיור ממושך במקום ביוזמת הוועדה לפניות הציבור בראשותו של ח"כ טסלר.

אפרופו הסיור של הוועדה לפניות הציבור בנתב"ג, מה שתפס את העין של חברי הוועדה זה הגרבים של ח"כ יוראי להב - הרצנו מ'יש עתיד'. 

את צמד היועצים עו"ד גיל גולן ושנאור רוזן ברגע של אתנחתא מהיום הסוער בכנסת. 

והעיתונאי שבאמת מבין באוכל יהודי יהודה שלזינגר ידידינו מ'ישראל היום' התפנק בסכין חדשה השבוע לרגל שחיטת הבשר השמן שהביא לביתו שנראה שהחליף את הכבד והגאלער. 

את השדרן של כאן רשת ב' המיתולוגי יעקב אייכלר ראה לייבל'ה מדליק נר בציון התנא הקדוש רבי עקיבא בן יוסף בצפון. 

ומי שנמצא במקום הקבוע במירון הוא ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין שבמוצאי שבת נשא תפילה בציון תוך שמירה על ההנחיות ועטיית מסכה למרות שבחליפה מחזיק רובינשטיין במסמך נוגדנים חזק ביותר. 

בשבת האחרונה הגיע לייבל'ה לבני ברק, בשבת בבוקר הגיע לקידוש ענק לע"נ הקדוש בן ציון קורמן הי"ד שנרצח בידי בני עוולה במומבאי שבהודו לפני 12 שנה, הקידוש נערך בביהמ"ד טריסק ברחוב רבי טרפון. מדובר במניין שנערך מידי שבת בשבתו, שחרית, קריאת התורה, מוסף ומנחה, ולאחר מכן קידוש לעילוי נשמת גיס של מארגני המניין. לאחר התפילה, חוזרים הביתה לסעודת שבת, כמה מקום שנשאר בבטן... ושינה עד למוצ"ש.

במהלך יום צילומים לתכנית 'הקול הבא' ברדיו קול חי, עצרו הצוותים לתפילת מנחה במתחם אולפני 'גל קול'. המגיש מנחם טוקר נצפה שופך את צקון לחשו בדבקות עילאית, כשסביב המפיק דוד פדידה והשופטים אביעד גיל, אופיר סובול ועדי רן שאף עבר לפני התיבה.

ואמן הקומזיצים והגיטריסט הטוב ביותר דובי מייזלס המריא מארה"ב בטיסת ביזנס היישר לאוקראינה לשהות בציון הבעל שם טוב במז'יבוז. 

והגראמער המפורסם ר' ישראל שטרן מלונדון הגיע לארץ ולא פספס תפילה בכותל המערבי לצד בנו של הרבי מויז'ניץ ורב קהילת החסידות באשדוד, הרה"צ רבי יצחק ישעיה הגר שמתנגד לתמונות ועטה מסכה. 

לייבל'ה שולח תנחומים לקלידן הנודע והמוכשר אבי דרור על פטירת הסבא האהוב ר' צבי לוי רוזנגרט ז"ל, שנפטר פחות מארבעה חודשים אחרי רעייתו ע"ה.

ומאבל לשמחה, שר השמחה ובעל ה'חידודון' עמי מימון מקול ברמה חגג את יום הולדות ה - 45 בהפתעה הביאו לו לאולפן כל צוות 'חידודון' עוגה מיוחדת. עמי רצה רכב בהפתעה אבל הסתפק בעוגה. 

מי שעוד בירך בחמימות היה יו"ר ש"ס השר דרעי שנעמד ליד התמונות של מרן הרב עובדיה זצ"ל וחכם שלום כהן ונתן ברכה מעומק הלב. 

גם היה חיקוי לשר דרעי על ידי הצמד אלעד כהן ויהודה שוקרון מרדיו קול חי, כך זה נראה. 

ומי שחגג את חנוכת ביתו החדש הוא רבה של שכונת 'נווה צדק', הרב צבי הורוביץ, שהרים 'לחיים' לרגל המעמד. שמועה שגונבה לאוזני ליבל'ה טוענת כי הרב כבר השיל ממשקלו קרוב לשלושים ק"ג. משנה מקום משנה משקל. 'לחיים'.

מזימבבואה הרחוקה מגיע אלינו התיעוד של שני הקונסולים הישראליים, רוני לוי ועו"ד הצמרת משה יצחק אוסדיטשר, בקבלת כתב האמנה משר החוץ של זימבבואה, סיבוסיסו מויו. לייבל'ה תוהה לעצמו האם המפתחות לחדר ברח' גוטמכר נמצאים בזימבבואה.

השבוע לייבל'ה הגיע לשבע ברכות לצלם האגדי יהודה פרקוביץ שנערך בסלון ביתו של גדולי הצלמים שוקי לרר שאירח את השמחה הגדולה. לשמחה נהרו עשרות אדמו"רים ורבנים שויתרו על שנת הצהריים. 

מי שהופקד על הקלידים היה הקלידן מוטי כהן, שנתן את הנשמה ואף הסכים לתמונה עם הצלמים משה גולדשטיין ואנשיל בעק שהגיעו לאחל מזל טוב. 

אפרופו שוקי לרר, השבוע הוזמן לרר לצלם אירוע של הקמת עוד כולל ל'ש"ס אידן' והאירוע התעכב, לרר לא התמהמה וישב יחד עם הצלם עזרא טרבלסי לשטייגען מתמשך. 

בחתונה של בת הזקונים של הרבי מקוזמיר שנערכה בבית שמש תוך שמירה על ההנחיות, נצפה הכנר הגדול מכולם שימי וייצהנדלר שניגש להתברך מהאדמו"ר. 

גם את הגראמר ישראל אדלר ראה לייבל'ה שבא לעשות גראמן בשמחה המרגשתץ מרוב התרגשות אדלר בעצמו החל לתעד את הרגעים הגדולים. 

ומה קורה בארה"ב? בשדה התעופה ראה לייבל'ה את איש אמונם של אדמו"רי לעלוב איש החסד ר' שמחה קרקובסקי ממתין למזוודות. 

בבורו פארק ראה לייבל'ה את קמב"ץ זק"א ירושלים בנצי אוירינג שהחלים מנגיף הקורונה בחסדי השם וטס לבדוק מה קורה בשדרה ה - 13. 

את פייבוש מילר איש חסידות ויז'ניץ ראה לייבל'ה עובר את הכביש בבטחה.

גם אדמו"רים הגיעו לארה"ב, לייבל'ה ראה את האדמו"ר מביאלא מרמת אהרן ניצב אף הוא ברחובות ברוקלין. 

ומי שעוד הגיע לארה"ב השבוע הוא חנוך זייברט מבני ברק (לייבל'ה כבר לא סופר כמה פעמים הוא ממריא בשנה). זייברט לקח את צוותו המצומצם והמריא יחד עם בן הרבי מגור לחתונה ולשבת בפנסלבניה. 

ואת מקהלת 'נרננה' שלא מפסיקים להמריא לאירועים ברחבי העולם ראה לייבל'ה באמצע רחובות שכונת ויליאמסבורג.

ולאחר סדרת 'לחיים' בבתי האדמו"רים התפנה הצלם אברומי ברגר לחגוג אירוסין באולם, מי שעזב את המצלמה והגיע לשבת במזרח היה הצלם המיתולוגי של ניו יורק הערשי רובינשטיין שהוא והחתן לא הפסיקו להנציח את זכרם של זקני השואה. 

ולאחר הדרמה ברשת דומינו'ס הפיצה הבינלאומית שהפתיעה השבוע בצעד היסטורי בהקמת תת רשת בכשרות מהודרת - "דומינו'ס למהדרין". שני הסניפים הראשונים של הרשת בפתח תקווה.

ואכן, כמה שעות לאחר החלפת השילוט למיתוג המיוחד לסניפים הכשרים, נפגשו הבעלים, בעל הסניף ורבני הבד"צ להרמת כוסית "לחיים" בסניף המיתולוגי ברחוב שטמפפר בעיר. רבני בד"צ בית יוסף סיפרו על הצעד כי הם רואים יתרון לא רק ב"סור מרע" אלא ב"עשה טוב" ואם ניתן להכשיר סניפים למהדרין זו ברכה. ברכו הרבנים עזריאל מצרפי ואריאל דלורוזה מהבד"צ, יוסי אלבז, מנכ"ל ובעלים משותף של הרשת, רונן אזולאי מנהל הסניפים בעיר עמי קרסו ודובר הרשת ואיש יחסי הציבור קובי סלע שנבחר להוביל את הבשורה הכשרותית במגזר.

ולפינת המזל טובים שסוגרת לנו את המדור השבועי כמידי שבוע  

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר לרגל אירוסי נכדו בן לבנו מוטי אייכלר.

ברכת מזל טוב למיכל פירר נאמן ביתו ואיש אמונו של האדמו"ר מבעלזא לרגל שמחת נישואי בת הזקונים שנערכה באולם קטן כפי ההנחיות. בשמחה ראה לייבל'ה את איש אמונו של הרבי מויז'ניץ בן ציון שטנגר שהגיע לאחל מזל טוב וגם את חבר מועצת עיריית ירושלים מיכל הלברשטאם. 

ברכת מזל טוב למשה יוסל צימעט, משב"ק ונאמן ביתו של האדמו"ר מתולדות אהרן, לרגל שמחת נישואי בנו החתן זכריה צבי עם בתו של ראובן ברוין מנהל ארגון 'רופא חולים - RCCS' בארה"ק שתערך השבוע. העלייה לתורה תיערך השבת בבית המדרש הגדול תולדות אהרן.

ברכת מזל טוב לבבית שלוחה ליצחק גולדשטוף המו"ל של גיליון "דברי שיח" מתורת שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לרגל שמחת הולדת בנו בשעטו"מ. השלום זכר כפי ההנחיות בשטח פתוח במניין חצרות בית ה' ברחוב יהודה הנשיא בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לצביקה כהן סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים לרגל שמחת נישואי בתו עם בנו של חה"כ לשעבר ניסים זאב שזכה בעיתון 'הדרך' לברכה תחת השם 'מכובדנו הנעלה'. 

ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית בני ברק ישראל בן ששון לרגל שמחת בר המצווה לבנו שמואל בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאבי אמסלם מ"מ ראש עיריית עירית אשדוד לרגל שמחת נישואי בנו יחידו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית אלעד אבי דיין לרגל אירוסי הבן נתנאל.

ברכת מזל טוב לידידנו היקר לאיש אשר רוח בו הסופר רבי יוסף אלקובי לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור החשוב מרדכי דוד מבחירי תורת הלוויים. 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן יענקי רובין לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן והמעבד המעיר יוחנן אורי לרגל נישואיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים והביטוחים יוסי רפאלי לרגל חתונת בתו הבכורה שנערכה השבוע במתכונת קורונה. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לבנש"ק חצרות גזע כל אדמו"רי בית ויז'ניץ ותלמידי הבעש"ט, הרב ישראל הגר שליט"א מב"ב, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד