י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדילמה של דרעי

מתח בש״ס: בשבוע הבא הכרעה על התפקידים הנחשקים

חיים ביטון, האיש שמכהן בשני התפקידים הנחשקים במיוחד בסיעת ש"ס, ומי שזה כעשור נמצא בצמרת תנועת המפלגה, צפוי לפרוש בשבוע הבא מאחד מתפקידיו בשל נוהל של משרד החינוך | מי ייכנס במקומו? איזה תפקיד הוא יבחר לעזוב? בורסת השמות והאופציות הקיימות בכתבה שלפניכם

מתח בש״ס: בשבוע הבא הכרעה על התפקידים הנחשקים
חיים ביטון עם אריה דרעי צילום: יעקב כהן

במשך למעלה מעשור מכהן חיים ביטון בשני התפקידים הבולטים בש״ס, הראשון הוא מנכ״ל המפלגה, וגם מי שאחראי על מערכות הבחירות והפעילות המוניציפלית בו ש״ס מחזיקה את מספר הנציגים הגדול בארץ מבין הסיעות החרדיות, וכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', עד לסוף השבוע הבא אמור ביטון לעזוב את אחד מהתפקידים בשל נוהל 'חוזר מנכ"ל' של משרד החינוך.

בימים האחרונים, המתח כיצד יכריע יו״ר ש״ס אריה דרעי בסוגיה מעסיקה מתחת לפני השטח את כל חברי המפלגה, לכל החלטה תהיה השפעה, גם מכך שחיים ביטון ניהל את המערכות בש״ס במשך למעלה מעשור, תוך שהוא מביא הצלחה גדולה ברשת החינוך התורני, ואף קיבל שבחים בניהול מערכות הבחירות, במהלכם פיתח תוכנה דרכה מנהלים את יום הבחירות מה שהביא להצלחת התנועה במערכות הבחירות החולפות.

הדילמה היא של דרעי בלבד, אך נראה שההחלטה ככל שתהיה תצליח להפציע ולהשפיע גם על התנועה ושמא גם על הרכב הרשימה הבאה לכנסת, ואולי המצב הפוליטי הוא המרכיב המשמעותי ביותר בדילמה של דרעי, כי אם יצאו לבחירות בקרוב, דרעי יעדיף שבהנהלת מערכת הבחירות יישאר מי שמנוסה בכך, ואת החפיפה ניתן להתחיל לאחר מכן ולא בשיא המערכה שתשפיע על הבחירות.

בפני דרעי מונחות כעת ארבעה אפשרויות (שעולות על התרחישים הפוליטיים, תמיד אפשר להפתיע) :

⁃ ביטון יישאר באחד התפקידים, או מנכ״ל התנועה או מנכ״ל הרשת וימצא מחליף לתפקיד אותו הוא יעזוב, ביטון יישאר כמנכ״ל הרשת.
⁃ אחד מחברי הכנסת יירשם כמורשה חתימה במוסדות המפלגה אך ביטון ינהל את הנושאים הטכניים במפלגה ובהם הכנה לבחירות.
⁃ ביטון יעזוב את שתי התפקידים לטובת מנכ״ל משרד ממשלתי או כל ג׳וב אחר.
⁃ האפשרות המועדפת (לכאורה) על ביטון, להישאר כמנכ״ל התנועה, וברשת יהיה רשמית איש קש אך אחד שינוהל על ידי ביטון.

בימים האחרונים עולים בבורסת השמות לאחד מהתפקידים שיעזוב ביטון, אם לבסוף הוא יעזוב אותם באופן מעשי, ובהם, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי או ינון אזולאי כמנכ״ל הרשת, או מועמדים אחרים כמו יהודה אבידן או רוני דהן, וכן שמות נוספים שפחות מוכרים לציבור הרחב אך נמצאים במשך שנים במערכת המפלגתית של ש״ס כרכזי שטח, יועצים ואנשי מקצוע.

אל הדילמה נכנס גם חבר מועצת חכמי התורה הגר״ד יוסף המשמש גם כנשיא רשת החינוך של ש״ס, שמעדיף כי ביטון יעזוב דווקא את הרשת ויביאו מנהל חדש תחתיו, אחרי שלאורך השנים האחרונות פורסמו עימותים בינו לבין מנכ״ל הרשת ביטון.

הערכה בש״ס מדברת כי בכל מקרה, ביטון צפוי להשתלב ברשימה הבאה לכנסת, ואולי אם הבחירות יתקרבו, בש״ס יעדיפו להכריע בתפוח האדמה הלוהט לאחר הבחירות, ואז יהיה ניתן לפעול בדרך הקלה, ביטון יישאר כמנכ״ל הרשת ויעזוב את התנועה שתנוהל בפועל על ידו אך ברשומות על ידי אדם אחר, ביטון ישתלב ברשימה, יעזוב את הרשת ואז יחזור לנהל את מנכ״ל ש״ס כחבר כנסת, דבר שכבר היה לו תקדים בעבר במפלגת ש״ס.

כך או כך, ההחלטה אמורה להתקבל באחד מהימים הקרובים עד לסוף השבוע הקרוב, יצויין כי כל החלטה שתתקבל תשפיע על מוסדות המפלגה ואולי על המפלגה כולה, שכן לראשונה מזה למעלה מעשור דנים בש״ס בתפקידים האלו שכל מי שימונה יהפוך לאחד המקורבים ליו"ר המפלגה דרעי ולהליך קבלת ההחלטות.

חיים ביטון תנועת ש"ס פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד